سخنرانی 17 ابن‌سینا‌پژوه ملی در همایش عقلانیت در حکمت سینوی

سخنرانی 17 ابن‌سینا‌پژوه ملی در همایش عقلانیت در حکمت سینوی
17 تن از ابن‌سینا‌پژوهان ملی در همایش یک روزه عقلانیت در حکمت سینوی مقالات خود را ارایه می‌کنند.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا توکل دارائی رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا با اشاره به این مطلب افزود: بنیاد بوعلی‌سینا که در سال‌های گذشته در ترویج حکمت سینوی به سهم خود، فعالیت‌های اثرگذاری داشته است؛ اول شهریورماه 93 همایش با عنوان عقلانیت در حکمت سینوی در همدان برگزار می‌کند که دبیری علمی آن بر عهده دکتر غلامرضا اعوانی، رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران و عضو هیئت امنای این بنیاد است.

 

دارائی حضور چشمگیر اساتید صاحب‌نام و ابن‌سینا‌شناس در این همایش که در فرصتی کوتاه مقالات خود را جهت این همایش ارایه کرده‌اند، نشانه زنده بودن حکمت شیخ‌الرئیس ذکر کرد و گفت: ابن‌سینا و آثار و اندیشه‌‌های او پس از هزار سال مورد توجه محافل علمی فلسفی و پزشکی ایران و جهان است. مهم این است که ما به عنوان هموطن و هم‌کیش شیخ‌الرئیس بتوانیم دین خود را نسبت به میراث این دانای بزرگ به نحو شایسته به انجام رسانیم. این‌چنین همایش‌هایی می‌تواند در تشویق نسل جوان برای خلق آثار برجسته علمی مؤثر باشد.

دارائی هم‌چنین افزود: در این همایش دکتر عبدالواحد شمال‌اف رئیس پژوهشگاه فلسفه آکادمی علوم جمهوری تاجیکستان نیز با ارایه مقاله حضور دارد.

 

۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ۲۱:۲۷
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۱۱۱
کد خبر : ۲۹۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید