بوعلی متعلق به فرهنگ ایرانی است

معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو کمیته نشست بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی جشنواره حکمت سینوی گفت: اگر جشنواره حکمت سینوی ظرف 2-3 سال به قوت خود برگزار شود می‌تواند یک جایزه نوبل دیگر باشد که منتخبان آن از شخصیت‌های اسلامی انتخاب شود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا، اصغر زواری گفت: بوعلی یک شخصیت فراکشوری و بین المللی در حوزه حکمت و فلسفه و پزشکی است که جهان نیازمند این موارد است. اینکه از شخصیت‌هایمان در دنیا صیانت کنیم و پر آوازه کردن نام او یکی از ضروریان است.


وی ادامه داد: در حال حاضر شخصیت‌های ملی و کشوری ما را کشورهای مختلف به طرق مختلف مصادره می‌کنند و طرح این موضوع لازم است. ضمن آنکه جایزه این جشنواره اگر ظرف 2 تا 3 سال به قوت برگزار شود می‌تواند یک جازه نوبل دیگر باشد که منتخبان آن از شخصیت‌های اسلامی انتخاب شود.


زواری در مورد تاثیر جشنواره بر استان تصریح کرد: همین که حدود 70 شخصیت علمی و فرهنگی ملی و بین‌المللی به استان می‌آیند تبادل فرهنگی و رویداد فرهنگی مهم تلقی می‌شود.


وی افزود: نیاز به اثبات ندارد که بوعلی ایرانی است و حکیم هزاره‌هاست و اما ما باید با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها به اثبات بیشتر آن بپردازیم.


جشنواره حکمت سینوی از 20 تا 22 آبان ماه سال جاری در همدان برگزار و جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی سینا در 5 موضوع به 5 شخصیت انتخابی اهدا می‌شود.


 

۷ آبان ۱۳۸۸ ۱۷:۰۵
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۷۵۵
کد خبر : ۳۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید