تجلیل از استاد خسروشاهی، سیدجمال‌شناس ایرانی در همایش مصلح بیدارگر

تجلیل از استاد خسروشاهی، سیدجمال‌شناس ایرانی در همایش مصلح بیدارگر
همایش مصلح بیدارگر به مناسبت یکصد و هیجدهمین سالگرد رحلت جناب سید جمال‌الدین اسدآبادی صبح روز پنج‌شنبه چهاردهم اسفندماه 93 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر اسد‌آباد برگزار می‌شود.

 

 

 

در همایش مصلح بیدارگر از مقام علمی سیدجمال‌شناس برجسته کشور، استاد خسروشاهی تجلیل می‌شود.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا با ذکر این مطلب گفت:

همایش مصلح بیدارگر به مناسبت یکصد و هیجدهمین سالگرد رحلت جناب سید جمال‌الدین اسدآبادی صبح روز پنج‌شنبه چهاردهم اسفندماه 93 در شهر اسد‌آباد برگزار می‌شود.

 

توکل دارائی در این زمینه افزود: این همایش از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا 12 در مجتمع فرهنگی و هنری سیدجمال‌الدین اسدآبادی برپا می‌شود و سخنران ویژه آن دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. همچنین چند تن از اساتید صاحب‌نام سیدجمال‌شناس کشور، استادان دکتر محمدجواد صاحبی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد ثقفی و دکتر احمد موثقی پژوهشهای خود درباره اهداف و مبارزات سید را ارایه خواهند کرد. نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی،‌ معاون سیاسی، امنیتی استانداری نیز در سخنانی خدمات این مصلح جهان اسلام را تشریح خواهند کرد.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا اضافه کرد: در این همایش یک روزه از خدمات علمی محقق و مؤلف مجموعه آثار سید جمال‌الدین اسدآبادی، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سید‌ هادی خسروشاهی تجلیل می‌شود.

 

وی درباره آثار علمی و تألیفات استاد خسروشاهی توضیح داد: استاد خسروشاهی متولد سال 1317 شمسی در تبریز است که بیش از 50 سال از عمر پربرکت خود را صرف طبع و نشر کتب دینی و نشر معارف اسلامی کرده است. تألیفات ایشان به زبان فارسی و عربی بالغ بر 80 جلد است که برخی از آنان بیش از 30 بار تجدید چاپ شده‌اند. علاوه بر آن 120 جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح و مقدمه و اشراف جناب استاد در ایران، ایتالیا و مصر چاپ و منتشر شده است.

 

ترجمه و تحقیق کتاب 5 جلدی امام علی صدای عدالت انسانی تألیف استاد جرج جرداق مسیحی بیش از 10 بار و در ده‌ها هزار نسخه تاکنون چاپ شده است.

 

از طرفی ایشان تدوین، تحقیق و نشر مجموعه آثار سید جمال‌الدین حسینی اسدآبادی را در 10 جلد و بیش از 3 هزار صفحه در ایران و مصر انجام داده و در واقع محصول نیم قرن تلاش و تتبع علمی و بررسی درباره این فیلسوف بیدارگر و شخصیت جهانی است.

 

دارائی درباره سایر خدمات فرهنگی و مذهبی استاد خسروشاهی گفت: جناب استاد خسروشاهی در سال 1352 شمسی مرکز بررسی‌های اسلامی را در قم و سپس در سال 1361 شمسی مرکز فرهنگی اسلامی اروپا را در ایتالیا تأسیس کرده است و در زمینه‌های اسلامی کتاب‌های قرآن مجید و نهج‌البلاغه را به زبان‌‌های عربی، انگلیسی، ایتالیایی و آلمانی و ... ترجمه و منتشر کرده است.

 

ایشان همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت دو سال به عنوان نماینده امام خمینی (ره) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال بود و 5 سال نیز به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در واتیکان مشغول به فعالیت بود که تأسیس دو ماهنامه انگلیسی به نامهای انکوائری و امریکن ایونتس و مجله‌ای هفتگی به زبان عربی به نام العالم در لندن از آثار این دوران است.

 

بنا به این گزارش، همایش مصلح بیدارگر با مشارکت بنیاد بوعلی‌سینا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و حمایت فرمانداری اسدآباد، نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه‌های بوعلی‌سینا و پیام‌نور استان همدان و دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزار می‌شود.

 

 

 

۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۰۴
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۹۱۲
کد خبر : ۳۱۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید