همایش میراث علمی و فلسفی اثیرالدین ابهری به مناسبت هفتصد و پنجاهمین سال درگذشت وی

همایش میراث علمی و فلسفی اثیرالدین ابهری به مناسبت هفتصد و پنجاهمین سال درگذشت وی
میراث مکتوب - دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایۀ زنجان و مرکز پژوهشی میراث مکتوب با مشارکت مؤسسات و مراکز پژوهشی و اجرایی، همایش «میراث علمی و فلسفی اثیرالدین ابهری» را به مناسبت هفتصد و پنجاهمین سال درگذشت وی پایان اردیبهشت سال جاری برگزار می کنند.

 

 ریاست این همایش را دکتر یوسف ثبوتی بر عهده دارد و دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب نایب رئیس این همایش می باشند.

 

دکتر محمد باقری، دبیر بخش ریاضی و نجوم ؛ دکتر نجفقلی حبیبی، دبیر بخش منطق و فلسفه؛ دکتر رشید زارع نهندی، دبیر اجرایی همایش هستند و زینب پیری، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مرکز پژوهشی میراث مکتوب مسئولیت امور اجرایی را به نمایندگی از این مرکز بر عهده دارند.

 

این همایش روزهای سه شنبه تا پنجشنبه، 29 تا 31 اردیبهشت ماه سال 1394 (برابر با 19 تا 21 می 2015 م) در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایۀ زنجان و ادارۀ ارشاد ابهر برگزار خواهد شد.

 

 یادآور می شود در این همایش همچنین مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران، پژوهشکدۀ تاریخ علم دانشگاه تهران، ادارۀ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان،  فرمانداری ابهر و  ادارۀ آموزش و پرورش شهرستان ابهر مشارکت خواهند داشت.

 

سلسله همایش های علمی که تاکنون توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب برگزار شده است به شرح ذیل است:

 مرکز پژوهشی میراث مکتوب از سال 1389 (همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی) هرساله همایش های بین المللی را با محوریت بزرگداشت دانشمندان کشورمان با همکاری مؤسسات مختلف برگزار کرده است.

 

 نخستین همایش بین المللی که به بزرگداشت «میراث علمی و فلسفی خواجه نصیر الدین طوسی» اختصاص داشت در روزهای چهارم و پنجم اسفند سال  1389 در کتابخانۀ ملی برگزار شد.

 

  این آیین بزرگداشت در سال 1390 به «میراث علمی غیاث الدین جمشید کاشانی» اختصاص داشت که در روزهای سوم و چهارم اسفند با همکاری دانشگاه کاشان در این دانشگاه برگزار شد. 

 

مرکز پژوهشی میراث مکتوب همچنین با همکاری دانشگاه گیلان در روزهای پنجم و هفتم اسفندماه سال گذشته همایش «میراث علمی کوشیار گیلانی» را  در تهران و رشت برگزار کرد.

 

 

فراخوان شرکت در همایش «میراث علمی و فلسفی اثیرالدین ابهری» را اینجا ببینید.

تمدید مهلت ارسال چکیدۀ مقاله به همایش میراث علمی و فلسفی اثیرالدین ابهری/ اینجا

 

 

۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۲۵
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از مرکز پژوهشی میراث مکتوب |
تعداد بازدید : ۱,۴۴۵
کد خبر : ۳۲۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید