استاندار همدان در دیدار با عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا: میراث بوعلی پس از هزار سال مورد توجه دانشگاه‌های معتبر جهانی است

استاندار همدان در دیدار با عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا: میراث بوعلی پس از هزار سال مورد توجه دانشگاه‌های معتبر جهانی است
استاندار همدان در دیدار عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا بر اهمیت تکریم و معرفی جهانی شیخ‌الرئیس تأکید کرد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در دیدار یوسف شاه‌حسینی، عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا با وی در دفتر خود، ضمن تجلیل از مقام علمی و شایستگی جهانی بوعلی‌سینا، افزود: بایستی از ظرفیت‌ جهانی شهرت ابن‌سینا در زمینه پزشکی و فلسفی استفاده شایسته بهره‌برداری شود و استانداری آمادگی دارد پشتیبانی لازم را در این‌باره به نحو شایسته انجام دهد.

 

نیکبخت، وجود آرامگاه شیخ‌الرئیس در همدان را نعمتی ارزنده ذکر کرد و گفت:

ابن‌سینا در دنیای بیرون از ایران، بیشتر شناخته شده است و البته ما نیز به عنوان وارثان این دانشمند بزرگ، باید برای معرفی آثار و اندیشه‌های او تلاش و کوشش کنیم.

 

استاندار همدان و عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا لزوم توجه به بزرگداشت مفاخر ملی و جهانی را لازمه توسعه همه جانبه دانست و افزود: بزرگداشت و معرفی شخصیت‌های فاخر و بزرگی مثل بوعلی‌سینا و میرسید علی همدانی و توجه به میراث علمی ایشان در زمینه توسعه فرهنگی و علمی استان و کشور تأثیرگذار خواهد بود. میراث علمی و کتاب‌های پزشکی و فلسفی و ریاضی ابن‌سینا پس از هزار سال هنوز زنده و مورد توجه مراکز علم و فرهنگ و دانشگاه‌های معتبر جهانی است که خود مایه مباهات و افتخار ماست.

 

نیکبخت اظهار امیدواری کرد با اختصاص بودجه و کمک لازم برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی و بزرگداشت بوعلی‌سینا، فعالیت‌ها و کارنامه بنیادی که به نام این شخصیت و در همدان است از رونق شایسته برخوردار شود.

 

استاندار همدان در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در سفر استانی هیئت دولت به همدان با مصوبه‌ای قانونی، اعتبار ثابت در بودجه ملی برای این بنیاد در نظر گرفته شود.

 

یوسف شاه‌حسینی، عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از زمینه‌های شکل‌گیری و ظرفیت‌های بالقوه و کارنامه فعالیت‌های این بنیاد در سالهای گذشته، خواستار مساعدت مالی و اعتباری استانداری به این بنیاد شد و گفت: بسیاری از مراکز معتبر علمی و دانشگاهی جهانی مزین به نام بوعلی‌سیناست و میراث این دانشمند ایرانی در گوشه‌گوشه جهان مورد توجه و بهره‌برداری علاقه‌مندان و دانش‌پژوهان قرار دارد. ابن‌سینا سرمایه فرهنگی و علمی و چراغ راه علمی کشور ایران و به ویژه استان همدان است و با عنایت به میراث و کتاب‌های برجای مانده از ایشان، نسل جدید و دانشگاهیان و مراکز مرتبط می‌توانند از سفره گسترده علم و دانش او استفاده کنند.

 

شاه‌حسینی با یاد‌کرد توجه و عنایت استانداران اسبق، به ویژه آقایان زبردست و مرادی در زمینه معرفی و شناخت شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا، افزود: ریاست آیت‌الله طه‌محمدی به عنوان چهره‌ای علاقه‌مند به فلسفه و حکمت سینوی و مروج فلسفه اسلامی بر بنیاد نیز فرصت مغتنمی است که مسئولان استانی بایستی به آن توجه نمایند و از ظرفیت علمی و فرهنگی این بنیاد برای تعالی فرهنگی استان بهره‌مند شوند.

 

عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا و مشاور ارشد همکاری‌های داخلی و بین‌المللی این بنیاد با قدردانی از بذل توجه استاندار همدان به امور علمی و فرهنگی استان؛ اضافه کرد: برای رونق گرفتن شایسته بنیاد و گسترش فعالیت‌های آن، نگاه ویژه استاندار به عنوان دلسوزترین فرد هیئت امنا، راهگشای مشکلات مالی و اعتباری آن خواهد بود.

 

در این دیدار، توکل دارائی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی نیز گزارشی کوتاه از ظرفیت‌ها و مشکلات این بنیاد ارایه کرد.

 

 

۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۰۲۶
کد خبر : ۳۴۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید