پزشکان ایرانی برای درمان بیماران تاجیک به تاجیکستان می‌روند

پزشکان ایرانی برای درمان بیماران تاجیک به تاجیکستان می‌روند
رئیس دانشگاه علوم پزشکى همدان از انتقال علم و فناورى ایرانى در حوزه علوم پزشکى و دارویى به تاجیکستان خبر داد.

 

حبیب‌ الله موسوی‌بهار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سفر اخیرش به تاجیکستان به همراه هیئتى از سوى وزارت بهداشت اظهار کرد : در این سفر دیدارهاى بسیار مفیدى با مقامات وزارت تندرستى، وزارت معارف، روساى دانشگاه‌های طبى و طب تکمیلى تاجیکستان، رئیس آکادمى علوم پزشکى و روساى چند مرکز آموزشى پژوهشى و درمانى کشور تاجیکستان انجام شد.

 

وى گفت: بازدید مفصلى هم از چند بیمارستان مهم، مرکز پیوند اعضا، مرکز جراحى قلب، مرکز دندانپزشکى و جراحى فک و صورت و نیز اداره کل و آزمایشگاه‌هاى دارویى آن جمهورى داشتیم.

 

رئیس علوم پزشکى همدان با بیان اینکه بازدیدى نیز از بیمارستان ایرانى تاجیکى ابن‌سیناى شهر دوشنبه صورت گرفت، افزود: در جلسه دیدار با معاون اول وزیر تندرستى، ایشان در سخنانشان با افتخار به موضوع آموزش در دوره‌هاى کوتاه‌مدت پزشکان متخصص تاجیک در همدان اشاره کرد و انتقال علم و فناورى ایرانى در حوزه علوم پزشکى و دارویى به آن کشور را خواستار شد.  وى با بیان اینکه نوع نگاه پزشکان تاجیکى که مدتى در ایران دوره دیده بودند به دانشگاه‌هاى ایران جالب توجه بود، گفت: آنها با توجه خاصى همکاران خود را به تغییر افق دید از سمت روسیه به سوى ایران ترغیب می‌کردند.  

 

وى گفت: در دیدارهاى مختلف با وزراى تندرستى و نیز معارف و روساى دانشگاه‌ها و آکادمى علوم پزشکى تقاضاى اکید همگى آنها پذیرش دانشجویان تاجیکى در سطوح مختلف پیش و پس از فارغ‌التحصیلى در دانشگاه‌هاى ایران بود که با موافقت هیئت ایرانى و نیز اینجانب مراتب قدردانى و سپاس خود را اعلام داشتند. رئیس علوم پزشکى همدان افزود: تاکنون بیش از 20 نفر از پزشکان و دندانپزشکان تاجیکى در همدان دوره‌هاى کوتاه‌مدت را سپرى کرده‌اند و ما آمادگى ادامه کار به صورت منسجم‌تر و برنامه‌ریزى شده‌تر را در این زمینه داریم.

 

 

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۵۰
روزنامه همدان‌پیام (25 مرداد 1394) - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۷
کد خبر : ۳۷۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید