گلباران آرامگاه بوعلی‌سینا در هزارمین سال ورود به همدان

گلباران آرامگاه بوعلی‌سینا در هزارمین سال ورود به همدان
همدانی‌ها در روز بزرگداشت شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا با حضور در آرامگاه این فیلسوف و طبیب جهانی به مقام رفیع ایشان ادای احترام کردند.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، اقشار مختلف شهر همدان از صنوف علمی و دانشگاهی، بازاری و پزشکی تا مسئولان عالی اجرایی، علما و روحانیون و گروه‌های مردم نهاد در بزرگداشت هزارمین سال ورود بوعلی به شهر همدان با هزار شاخه گل مرقد شریف حکیم هزاره‌ها را گلباران کردند.

 

بنابرهمین گزارش، اصحاب رسانه و مطبوعات محلی و سراسری و صدا و سیمای مرکز همدان برای پوشش این برنامه فرهنگی ماندگار حضوری پررنگ و اثرگزار داشتند و در صحبت و گفت و گوهایشان برنامه امسال را با سنگ تمام گذاشتن همدانی‌ها توصیف می‌کردند.

 

در این آیین نماینده ولی فقیه در استان همدان و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، استاندار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، فرمانده انتظامی استان همدان، شهردار همدان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان ، مدیر کل آموزش و پرورش همدان و.. حضور داشتند.

 

پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و نثار فاتحه به روح شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا، مارش نظامی نواخته شد و چند تن از دختران و پسران فارغ‌التحصیل پزشکی با لباس متحدالشکل، سوگندنامه پزشکی یاد کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا اظهار کرد: سالروز تولد بوعلی‌سینا که با نام روز پزشک و روز همدان نامگذاری شده از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه یکم شهریور ماه، روز همدان روز بسیار بزرگی است؛ افزود: دانشجویان رشته پزشکی که مراحل بالای تحصیلات را سپری کردند موجب افتخار برای ملت، کشور و نظام هستند.

 

وی افزود: همه باید با رعایت احکام الهی حمایت جانانه‌ای از رهبر معظم انقلاب، دولت و نظام داشته باشند و برای پیشرفت و توسعه شهر همدان تلاش کنند.

 

استاندار همدان نیز در این آیین گفت: خوشحالیم که امروز مردم همدان با حضور پرشور خود در محل آرامگاه بوعلی‌سینا مقام این حکیم بزرگ را گرامی داشتند.

 

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده مردم از سرتاسر کشور در آرامگاه شیخ‌الرئیس حضور یابند، تصریح کرد: مردم سراسر کشور باید با حضور در آرامگاه بوعلی‌سینا روز پزشک و این حکیم بزرگ را گرامی بدارند.

 

وی خاطر نشان کرد: شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا در سال 394 هجری شمسی وارد همدان شد و امسال هزارمین سال ورود ایشان به همدان است.

 

استاندار همدان ادامه داد: پزشکان ما امروز باید با عملکرد خود نام و یاد بوعلی‌سینا حکیم هزاره‌ها را زنده نگه دارند.

 

در پایان این مراسم رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا به همراه استاندار همدان و دیگر مسئولین اجرایی از بام و محوطه آرامگاه بازدید کردند.

 

این مراسم با همکاری بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان و دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

 

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۱۵
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۳۷۵
کد خبر : ۳۷۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید