برگزاری جشن تولد شیخ‌الرئیس بوعلی‌ تاشکند

برگزاری جشن تولد شیخ‌الرئیس بوعلی‌ تاشکند
جشن تولد حکیم هزاره‌ها، شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا در تاشکند پایتخت کشور ازبکستان برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان در گفت و گو با بنیاد بوعلی‌سینا اظهار داشت: آئین بزرگداشت تولد شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا با ختم قرآن و ذبح قربانی و نذری آش پلو در محل فرهنگستان طب سنتی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شد.

 

دکتر محمدی همرایف افزود: در آئین گرامیداشت تولد بوعلی‌سینا بیش از 200 تن مهمانان این فرهنگستان  از شهرهای مختلف ازبکستان از جمله سمرقند، بخارا، سمنگان و تاشکند حضور داشتند.

 

وی گفت: در  این مراسم اعضای بنیاد بوعلی و دانشگاه علوم پزشکی تاشکند و برخی اطبای سنتی و دوستداران این دانشمند اسلامی حضور داشتند.

 

رئیس فرهنگستان طب سنتی ازبکستان با بیان اینکه ختم قرآن توسط سیف‌الدین باقی‌اف از اطباء سنتی ازبکستان قرائت شد تصریح کرد: در بخشی از مراسم سرود و آواز خوانی مناسب با سالروز تولید حکیم هزاره‌ها اجرا شد.

 

وی ادامه  داد: جشن هزارمین سال تولد شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا به عنوان بزرگ بابای ما به خوشی و خرمی اجرا شد و حاضران یاد خدمات علمی بوعلی‌سینا را بویژه در پزشکی گرامی داشتند.

 

دکتر محمدی همرایف در پایان وعده داد: مجسمه‌ای از ابن‌سینا که در شهر بخارا ساخته خواهد شد را به بنیاد بوعلی‌سینا هدیه می کند تا در همدان شهر آرامگاه پزشک عالیقدر نصب شود.

 

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۴ ۱۹:۳۸
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۱۲۴
کد خبر : ۳۷۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید