روز ملی ایران در اکسپو به نام شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا برگزار شد.

روز اول شهریور مصادف با بزرگداشت ابن سینا، حکیم، فیلسوف و پزشک نامدار ایرانی است که این روز به عنوان روز ملی کشورمان در نمایشگاه اکسپو میلان معرفی شد. بیش از 144 کشور جهان از جمله ایران در این رویداد بزرگ جهانی با موضوع تغذیه زمین، انرژی برای زندگی شرکت دارند.

 

 

مراسم سیاسی - اقتصادی روز ملی ایران در اکسپو 2015 میلان روز گذشته با حضور محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهروز نعمتی نماینده مجلس شورای اسلامی، جهانبخش مظفری سفیر ایران در رم و برخی مقام‌های دولتی ایتالیا همچون ، معاون وزیر دادگستری، کمیسر جنرال اکسپو، شهردار میلان و فرماندار میلان در سالن کنفرانس محل اکسپو برگزار شد.

 

نعمت‌زاده با اشاره به روز ملی ایران در اکسپو میلان و همزمانی آن با روز پزشک در ایران اظهار کرد: امروز که روز ملی ایران است،  مصادف با تولد استاد و فیلسوف، حقوقدان و پزشک بزرگ ایرانی ابوعلی سینا است، که کتاب قانون در پزشکی و کتاب شفا در حقوق او در کشورهای اروپایی از جمله در ایتالیا ترجمه و تا سالیان مورد تدریس و استفاده دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها بود. ایران مفاخر و دانشمندان زیادی در علوم و فنون مختلف به جامعه بشری عرضه داشته است، امروز نیز اندیشمندان و اساتید ایرانی در کنار بزرگان قبلی در مراکز علمی و تحقیقاتی و اقتصادی می‌درخشند.

 

وزیر صنعت درباره دیدگاه جهانی ایرانی‌ها نیز خاطرنشان کرد: ایران و ایرانی همیشه خواهان پیشرفت و توسعه جوامع بشری و ایجاد صلح و همکاری و مودت و رفاقت بود. در پایان جنگ تحمیلی مشخص شد متجاوز کشور همسایه بوده است و ما هشت سال از کشور خودمان دفاع کرده‌ایم. تحریم ظالمانه اقتصادی غرب نیز نشان داد که ما پایبند مقررات و حقوق بین‌المللی بوده و توانسته‌ایم با مذاکرات سیاسی و طولانی و صبر، حقانیت خودمان را بر جهانیان ثابت کرده و از فاجعه دیگری در خاورمیانه جلوگیری کنیم.

 

وی در پایان از طرف دولت ایران اعلام کرد: آماده هرگونه همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری و تولید در زمینه‌های خرد و کلان با سرمایه‌گذاران خارجی هستیم.

 

حسین اسفهبدی، رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ا، با اشاره به اهمیت این جشن تاکید کرد: طی روزهای اخیر ما شبانه‌روز در تلاش بودیم تا مقدمات حضوری چشمگیر را همزمان با بزرگداشت ابن‌سینا کلید بزنیم. اگرچه بسیار علاقه‌مند بودیم که آقای رییس‌جمهور یا معاون اول ایشان ما را در این مراسم همراهی کنند اما با توجه به فشردگی برنامه‌های دولت این امر محقق نشد. درنهایت خوشحالیم که شرایط برای حضوری پررنگ و اثربخش فراهم است.

 

رونمایی از تمبر روز ملی ایران در اکسپو میلان دیگر برنامه این روز بود که با حضور وزیران صنعت و ارشاد ایران و نیز مهمانان خارجی برگزار شد.

 

 

۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۴:۲۹
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اکسپوی میلان 2015 |
تعداد بازدید : ۱,۳۲۵
کد خبر : ۳۸۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید