رونمایی از تندیس میرسیدعلی در همدان

رونمایی از تندیس میرسیدعلی در همدان
تندیس "میرسیدعلی همدانی" با حضور استاندار همدان، معاون سیاسی استاندار، رئیس دانشگاه پیام‌نور، سفیر تاجیکستان و مسئولان استان همدان رونمایی شد.

 

 

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، استاندار همدان در آئین رونمایی از تندیس میرسیدعلی همدانی گفت: میرسیدعلی همدانی که روزگذشته بزرگداشت او برگزار شد، یکی از افتخارات همدان است که دین مبین اسلام را در شبه قاره هند و کشورهای زیادی که جزو تمدن بزرگ ایران بودند، رواج داد.

 

محمدناصر نیک‌بخت افزود: این عارف بزرگ و متقی مشهور کسی بود که شیوه اعتدال و میانه‌روی در اسلام را به جهانیان آموخت به‌طوریکه در نوشته‌های شهید مطهری آمده است که میرسیدعلی همدانی شاگردان زیادی را در کشمیر و بلادهای مختلف تربیت کرد.

 

وی تصریح کرد: ترویج دین اسلام در بین کشورها و مناطق دیگر ماموریت الهی بود که به میرسیدعلی همدانی داده شد و امروز ما افتخار می‌کنیم که زادگاه این عارف بزرگ در همدان است و نقطه اتصال ما و کشورهای دیگر شده است.

 

شهردار همدان نیز در این آئین گفت: تفاهم‌نامه‌های متعددی از جمله خواهرخواندگی بین همدان و تاجیکستان در سال‌های گذشته منعقد شده است.

 

سیدمصطفی رسولی اظهار کرد: امسال نیز نام‌گذاری پارک میرسیدعلی همدانی در شهر همدان از اقدامات شهرداری در راستای ادای احترام به این عارف بزرگ بوده است که در سفر رئیس جمهور به استان همدان افتتاح شد.

 

به‌گزارش ایسنا؛ سفیر تاجیکستان دو جلد کتاب از میرسیدعلی همدانی با نام‌های "گل، شیشه، سنگ" و "وصل اصل من" به شهردار همدان اهدا کردند.

 

 

۲۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۰۳
روابط عمومی وامور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۰۰۴
کد خبر : ۳۹۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید