پوستر جشنواره حکمت سینوی رونمایی شد

پوستر جشنواره حکمت سینوی رونمایی شد
پوستر نخستین دوره جایزه بین‌المللی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا و جشنواره حکمت سینوی رونمایی شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، دبیر کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره حکمت سینوی گفت: این پوستر در ابعاد مربع شکل طراحی شده‌است. قالب مربع با توجه به تاکید و گفته مهندس هوشنگ سیحون طراح و سازنده آرامگاه بوعلی سینا در همدان که در ساخت این بنای یادمان بسیار استفاده شده‌و از پلان‌های پرکابرد معماری ایرانی محسوب می‌شود، در طراحی اصلی این پوستر نیز به کار رفته‌است.


توکل دارائی ادامه داد: دست خط شیخ الرئیس بوعلی سینا پس از بازسازی و بزرگ‌نمایی در دایره‌ای طلایی در مرکز این پوستر دیده می‌شود که باعث جلب توجه بیننده به خود می‌شود. دیگر نوشته به کار رفته در این پوستر بخشی از کتاب قانون ابن سینا به زبان عربی است که پیوند تصویر ابن‌سینا، دست‌نوشته ایشان و مهر جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلیسینا است.


رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا افزود: تصویر نقاشی شده حکیم بوعلی سینا اثر زنده‌یاد ابوالحسن صدیقی در قسمت بالای پوستر آماده است.


دارائی تصریح کرد:‌ دو بیتی «دل ‌گر چه در این بادیه بسیار شتافت...» که زبان حال شیخ الرئیس پس از یک عمر تلاش و مجاهدت است در بالای این پوستر خودنمایی می‌کند. اطلاعات جشنواره به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نیز درج شده‌است.


وی بیان داشت: نشانه اصلی طراحی شده جهت جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی سینا نیز به عنوان یکی از قالب‌های اصلی این پوستر استفاده شده‌است.


دارائی در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، استانداری همدان،  نمایندگی ثابت جمهوری اسلامی ایران در سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، صدا و سیمای مرکز همدان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان و شهرداری همدان در برگزاری این جشنواره مشارکت و همکاری دارند که آرم‌های هر یک از آنها در پوستر لحاظ شده‌است.


گفتنی است شهرام عظیمی از هنرمندان گرافیست همدان، طراح پوستر مذکور است.


جشنواره حکمت سینوی از 20 تا 22 آبان ماه با اعطای جایزه بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.

 

۱۱ آبان ۱۳۸۸ ۱۸:۳۷
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۸۳۴
کد خبر : ۴۰

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید