وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با هیئت امنای بنیاد بوعلی سینا، بر راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی بوعلی سینا تاکید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با هیئت امنای بنیاد بوعلی سینا، بر راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی بوعلی سینا تاکید کرد
راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی بوعلی‌سینا از سوی بنیاد بوعلی‌سینا یکی از ضروریاتی است که از طریق آن می‌توان تمامی اطلاعات مربوط به ابن‌سینا را در آن بارگذاری کرد که این پایگاه باید به چند زبان نیز به صورت پربار و غنی باشد تا علاقمندان و محققان در این زمینه به راحتی بتوانند به مطالب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز پنج‌شنبه 20 اسفند 1394 در نشست سالانه با هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا با تاکید بر این مطلب گفت: می توان کتاب هایی که درباره ابن سینا نیز ترجمه شده است را  به صورت مناسب و دقیق ترجمه کرد و بر روی اینترنت قرار داد تا همگان در سراسر دنیا بتوانند از آن استفاده کنند.

 

وی افزود: البته در ترجمه این آثار نیز باید دقت فراوان داشت زیرا از نظر محتوایی ترجمه این آثار دقت بسیاری را می‌طلبد و لازم است در این زمینه کمیته ای متشکل از افراد کاملا متخصص در حوزه ترجمه و شناخت ابن سینا ایجاد شود تا از این طریق بوعلی سینا بیش از پیش به دنیا معرفی شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موسسات بسیاری وجود دارند که آثار و کتاب هایی در زمینه ابن سینا منتشر می کنند و بنیاد بوعلی می تواند با ایجاد تعامل و ارتباط با آنها از این آثار بهره مند شود و آنها را به عنوان یک بنیاد مرکزی جمع آوری و در اختیار علاقه مندان و مخاطبان قرار دهد.

 

رئیس هیئت امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، در بخشی از سخنان خود بر تعامل بنیاد بوعلی سینا با مجامع بین المللی تاکید کرد و گفت: این بنیاد در این زمینه می تواند از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز کمک های بسیاری بگیرد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در زمینه شناخت افرادی که درباره بوعلی سینا تحقیقات برجسته ای انجام داده اند نیز می توان به تهیه زندگینامه شان و روند فعالیت های آنها در این زمینه پرداخت.

 

استفاده از پایان نامه های فاخر با موضوع بوعلی سینا، سفارش پایان نامه با موضوع بوعلی سینا، استفاده از نسخه تصحیح شده کتاب های تجدید چاپ از سوی افراد برجسته و. .. از دیگر تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بود.

 

رئیس هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا در ادامه با اشاره به ویژگی های فرهنگی و هنری همدان و پیشینه تاریخی آن گفت: سابقه فرهنگی و هنری همدان بسیار پربار و غنی است و دارای شخصیت های برجسته ای است که نشان دهنده این است که این استان از دیر باز دارای فضای فرهنگی و هنری بوده است.

 

جنتی گفت: از نظر فرهنگی وهنری در همدان اقدامات خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به برگزاری ارکسترهای موسیقی، جشنواره های کودک و نوجوان، جشنواره های فیلم و تئاتر و. .. اشاره کرد.

 

استاندار همدان: آماده سازی دانشنامه ای 110 جلدی درباره مشاهیر و مفاخر همدان

در ادامه این نشست نیک بخت استاندار همدان گفت: ما در حال تهیه و تدوین دانشنامه ای 110 جلدی هستیم که در آن به معرفی مشاهیر و مفاخر همدان از قبل از اسلام تا امروز  پرداخته می شود و تاکنون 30 جلد آن آماده شده است.

 

وی افزود: با حمایت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی جشنواره های خوبی در همدان برگزار شده است که از آن جمله می توان به جشنواره های فیلم، کودک و نوجوان، تئاتر، موسیقی و. .. اشاره کرد که 450 هزار نفر از این جشنواره‌ها بازدید کرده اند.

 

استاندار همدان ادامه داد: در این استان هر ساله بزرگداشت های مفاخر هم از میان درگذشتگان و هم مفاخر در قید حیات صورت می گیرد و در سال جاری کنگره بین المللی «سید علی همدانی» برگزار شد که در آن شخصیت‌هایی از کشورهای هند، پاکستان، تاجیکستان و بزرگان کشورمان شرکت کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان: تاکید استان همدان بر معرفی مفاخر

در این نشست مدیر کل ارشاد استان همدان گفت: از جمله اهداف مهم استان همدان معرفی و بزرگداشت مفاخر کشورمان است.

 

وی افزود: از دیگر اهدافی که ما دنبال می کنیم این است که همدان را به یک قطب فرهنگی وهنری در حوزه کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

 

در این نشست گزارشی کامل از عملکرد بنیاد بوعلی سینا و مجموعه فعالیت ها و روند اقدامات آن نیز ارایه شد.

 

 

 

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۰۸
روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی |
تعداد بازدید : ۱,۸۴۴
کد خبر : ۴۲۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید