ابن‌سیناپژوه ایتالیایی از آرامگاه بوعلی در همدان بازدید کرد

ابن‌سیناپژوه ایتالیایی از آرامگاه بوعلی در همدان بازدید کرد
پروفسور آموس برتولاچی، ابن‌سیناپژوه ایتالیایی از آرامگاه بوعلی سینا در همدان بازدید کرد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، جلسه روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت 1395 پرفسور آموس برتولاچی بوعلی‌سیناپژوه ایتالیایی و استاد دانشگاه اسکوالا نرماله سوپریوره ایتالیا و مدیر پروژه تصحیح و ترجمه الهیات کتاب شفای بوعلی از آرامگاه بوعلی سینا بازدید کرد.

آموس برتولاچی که الهیات شفا را به ایتالیایی ترجمه کرده است هدف از سفر به ایران را تحکیمبخشی به مبانی علمی، اسلامی و ایرانی دانست و اظهار کرد: یکی از موسسات مورد نظر ما برای همکاری علمی بنیاد بوعلی در همدان است.

وی که نویسنده کتاب «تأثیرگذاری متافیزیک ارسطو بر بخش الهیات شفای ابن سینا» و مدیر پروژه تصحیح و ترجمه الهیات کتاب شفای بوعلی‌سینا است، ادامه داد: بوعلی سینا در ایران به دنیا آمده، کتاب نوشته و در ایران نیز مدفون است.

این محقق با تأکید بر اینکه نسخه‌های خطی کتاب شفای بوعلی سینا در ایران بیشتر از دیگر کشورهای دنیا یافت میشود، افزود: همکاریها در ایران برای جمعآوری نسخ خطی بوعلی خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه به طور خاص به کتاب شفای بوعلی سینا علاقه دارم، بیان کرد: علاقه من به قسمت آخر کتاب شفای بوعلی سینا یعنی قسمت الهیات بیشتر است.

برتولاچی یکی دیگر از اهداف سفر خود به ایران را پیدا کردن متن‌های اصلی نوشتهها و الحاق آن به نوشتههای خود بیان کرد و ادامه داد: در این بازدید تحت تأثیر قرار گرفتم.

مدیر پروژه تصحیح و ترجمه الهیات کتاب شفای بوعلی سینا با تأکید بر اینکه 30 سال از عمر خود را وقف بوعلی سینا کردهام و اکنون برای من لذتبخش است که در همدان هستم، خاطرنشان کرد: بیشتر اطلاعات من از همدان در خصوص تاریخ و تمدن این شهر بود.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته در تهران بودم و سپس به همدان سفر کردم، بیان کرد: همدان خیلی با تهران تفاوت دارد و جالب و لذت‌بخش است، این شهر را بیشتر از تهران دوست دارم.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی در ادامه در خصوص آموس برتولاچی استاد دانشگاه اسکوالا نرماله سوپریوره اظهار کرد: پروفسور برتولاچی اسلام‌شناس و استاد فلسفه از کشور ایتالیا است.

توکل دارایی با بیان اینکه برتولاچی به دعوت کمیته فرهنگ اسلام و ایران به ریاست دکتر ولایتی به ایران سفر کرده است، ادامه داد: کمیته فرهنگ اسلام و ایران زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه پروفسور برتولاچی مدیر پروژه تصحیح و ترجمه انتقادی قسمت الهیات کتاب شفای بوعلی سینا است، بیان کرد: این پروژه در مدت پنج سال انجام می‌شود و از سال 2014 کار این پروژه آغاز شده است.

 

 

http://buali.ir/buali_content/media/image/2016/04/1286_orig.JPG




۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۰۲
روابط عمومی وامور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۹۱۸
کد خبر : ۴۳۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید