رئیس بنیاد بوعلی‌سینا: غرب به الهیات بوعلی سینا کمتر توجه کرده است

رئیس بنیاد بوعلی‌سینا: غرب به الهیات بوعلی سینا کمتر توجه کرده است
رئیس بنیاد بوعلی سینا گفت: غربی‎ها بیشتر به طب بوعلی پرداخته‎اند و به الهیات کمتر توجه شده است.


به گزارش روابط عمومی و امور یین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، شامگاه روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت 1395، آموس برتولاچی استاد دانشگاه اسکوالا نرماله سوپریوره ایتالیا و مدیر پروژه تصحیح و ترجمه انتقادی الهیات شفای بوعلی، نجفقلی حبیبی مصحح کتاب قانون بوعلی سینا و اعضای بنیاد بوعلی همدان با آیت‌الله محمدی رئیس بنیاد بوعلی و نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار کردند.

رئیس بنیاد بوعلی سینا با تأکید بر اینکه ابن سینا فردی بااخلاق بود، اظهار کرد: بوعلی سینا در رساله عهد میگوید، «عهد کردم شوخی نکنم چراکه شوخی پشتوانه ندارد».

آیتالله غیاثالدین طهمحمدی خطاب به آموس برتولاچی بیان کرد: الهیات شیخالرئیس بوعلی سینا را با الهیات انجیل در دسترس جهان مسیحیت مطابقت دهید تا دانشمندان به قسمتهایی که دستکاری شده است، پی ببرند.

وی با بیان اینکه در کتاب انجیل قسمتهایی که دست نخورده، با سایر ادیان یکی است اما غرب به قسمت‌هایی که دست خورده باید پی ببرد، افزود: جهان غرب اگر از قسمتهایی از انجیل که دستکاری شده، مطلع شود، راجع به این کتاب تجدید نظر میکند و میفهمد این انجیلی نیست که بر حضرت عیسی(ع) نازل شده است.

رئیس بنیاد بوعلی سینا با بیان اینکه عربی دوره ابن سینا با عربی اکنون خیلی متفاوت است و به سختی فهمیده میشود، ادامه داد: غربیها بیشتر به طب بوعلی پرداختهاند و به الهیات کمتر توجه شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بینالملل بنیاد بوعلی سینا نیز با اشاره به پروژه تصحیح و ترجمه الهیات شفای بوعلی در دانشگاه اسکوالا نرماله سوپر یوره، اظهار کرد: 15 نفر در این پروژه همکاری مستقیم دارند و در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز برای پیشبرد اهداف طرح همکاری می‌شود.

توکل دارایی با بیان اینکه آموس برتولاچی برای برنامه علمی به ایران سفر کرده است، افزود: برتولاچی دو روز در همدان خواهد بود و سپس به اصفهان خواهد رفت.

وی در پایان پیشنهاد داد تا بنیاد بوعلی به عنوان نهاد مرتبط با بوعلی و دانشگاه اسکوالا تفاهمنامه علمی داشته باشند تا همکاریهای خود را در آینده بیشتر کنند.

 

 

http://buali.ir/buali_content/media/image/2016/04/1293_orig.JPG


۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۱۶
روابط عمومی وامور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۸۰۱
کد خبر : ۴۳۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید