استاندار همدان در دیدار با ابن‌سیناپژوه اروپایی: همدان در طرح‌های پژوهشی اروپا درباره بوعلی مشارکت می‌کند

استاندار همدان در دیدار با ابن‌سیناپژوه اروپایی: همدان در طرح‌های پژوهشی اروپا درباره بوعلی مشارکت می‌کند
شیخ الرئیس بوعلی سینا هویت فرهنگی و علمی ایرانیان است و مردم همدان به وجود آرامگاه ابن سینا در این شهر افتخار می‌کنند.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور یین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، استاندار همدان و عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا در دیدار با مدیر پروژه تصحیح الهیات شفا با ذکر این مطلب افزود: از حضور جنابعالی به عنوان استاد دانشگاه اسکوالا نرماله سوپریوره (پیزا-ایتالیا) در همدان تشکر می‌کنم واز اینکه کار مهم معرفی و تصحیح آثار نابغه هزاره‌ها و مرد بزرگ، بوعلی سینا را به عهده دارید، خوشحال هستم.

 

محمدناصر نیکبخت شیخ الرئیس بوعلی سینا را جزو مهمی از هویت فرهنگی و علمی ایرانیان دانست و گفت: انجام طرح علمی تصحیح کتاب شفای بوعلی و ترجمه قسمتی از آثار ابن‌سینا موجب خوشحالی ما است.

 

استاندار همدان افزود: دو کشور ایران و ایتالیا دارای تمدن‌های بلند و تاریخ بلند هستند که ارتباطات فرهنگی و علمی و اخیرأ ارتباطات تجاری و بازرگانی خوبی بین دو کشور ایجاد شده که امیدواریم فضای ارتباطات گسترده بعد از سفر ریاست جمهوری ایران به ایتالیا و نخست وزیر ایتالیا به ایران، بیشتر فراهم شود.

 

وی وجود آرامگاه بوعلی در همدان را موجب افتخار مردم همدان و ایرانیان برشمرد و افزود: در تقویم ایران یکم شهریور به عنوان روز پزشک نامگذاری شده که در این روز در آرامگاه بوعلی مراسم باشکوهی برای گرامیداشت مقام شیخ‌الرئیس برگزار می‌شود.

 

نیکبخت اضافه کرد: در روز پزشک و گرامیداشت حکیم هزاره‌ها، فارغ‌التحصیلان پزشکی در جوار آرامگاه ابن سینا جشن فارغ التحصیلی را برگزار می‌کنند و من از جنابعالی برای شرکت در مراسم سال جاری دعوت می‌کنم که به همدان تشریف بیاورید.

 

وی در ادامه ، ساختمان آرامگاه بوعلی سینا را جزو ابنیه بسیار ارزشمند و فاخر ایران و همدان دانست و تأکید کرد: بنیاد بوعلی سینا تنها بنیاد رسمی است که دولت مجوز داده در استان همدان فعالیت علمی و پژوهشی داشته باشد.

 

استاندار همدان عنوان کرد: در بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا از همه بزرگان علمی در زمینه‌های فرهنگی، فلسفه و پزشکی که دارای تبحر هستند از جمله دکتر نجفقلی حبیبی استفاده می‌شود و این بزرگان علمی از بنیاد حمایت می‌کنند.

 

وی افزود: امسال هزارمین سال ورود شیخ الرئیس به همدان است و در هزار سال گذشته این مرد بزرگ همواره مورد احترام مردم این دیار بوده است.

 

نیکبخت با تشکر از شورای پژوهش اتحادیه اروپا و اعضای طرح تصحیح الهیات شفاء، گفت: قطعاً بهترین فرد که دکتر برتولاچی است برای این مطالعات انتخاب شده است و امیدواریم ثمرات علمی این پژوهش برای بشریت مفید واقع شود.

 

وی در ادامه با اشاره به ریاست آیت الله محمدی بربنیاد بوعلی سینا، اضافه کرد: آیت الله محمدی به بوعلی سینا علاقه‌مندی زیادی دارد و از سوی دیگر بزرگانی چون دکتر حبیبی عاشقانه برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر شیخ‌الرئیس تلاش و اهتمام می‌کنند.

 

استاندار همدان بیان کرد: استانداری و استان همدان هر همراهی و همکاری لازم برای توفیق دکتر برتولاچی در مطالعه آثار ابن سینا لازم باشد، انجام خواهند داد.

 

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه بوعلی سینا در تمام افکار و تصمیمات خود بزرگ بود، تصریح کرد: قطعأ هوش سرشار بوعلی ایشان را به همدان هدایت کرد چراکه همدان در طول تاریخ مهد حضور بزرگان علمی بوده و شیخ الرئیس اتفاقی به همدان نیامد بلکه با مطالعه وارد همدان شده است.

 

ارتباط علمی ایتالیا و بنیاد بوعلی‌سینا

در ادامه دکتر آموس برتولاچی مدیر طرح تصحیح نسخ الهیات شفا در ایتالیا با بیان اینکه از استقبال و مهمان نوازی گرم مسئولان همدان، بسیار تشکر می‌کنم، گفت: از دعوت استاندار برای سفر دوباره به همدان در روز بزرگداشت ابن سینا بسیار خوشحال هستم چراکه دوست دارم با دانشجویان ایرانی ارتباط بیشتری داشته باشم.

 

دکتر آموس برتولاچی افزود: در این سفر گام مهمی برای همکاری علمی بین ایتالیا و ایران از طریق اعضای طرح تصحیح الهیات شفا و بنیاد بوعلی‌سینا برداشته شده است.

 

استاد دانشگاه اسکوالا نرماله سوپریوره اضافه کرد: در این سفر که به دعوت کمیته شورای عالی انقلاب فرهنگی و آقای دکتر ولایتی انجام شده اقداماتی برای ایجاد ارتباطات علمی با مؤسسات علمی و پژوهشی ایران و ایتالیا از جمله بنیاد بوعلی سینا صورت گرفت.

 

 

http://buali.ir/buali_content/media/image/2016/04/1295_orig.JPG

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۴:۱۹
روابط عمومی وامور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۶۷۱
کد خبر : ۴۳۵

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید