برگزاری همایش "حکیم هزاره‌ها" با حضور ابن‌سینا شناسان در تهران

برگزاری همایش "حکیم هزاره‌ها" با حضور ابن‌سینا شناسان در تهران
همایش حکیم هزاره‌ها، بزرگداشت شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا، شنبه سی‌ام مرداد 95 در فرهنگسرای ابن‌سینای تهران برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد بوعلی‌سینا؛ این همایش با مشارکت بنیاد بوعلی‌سینا و مدیریت فرهنگی و هنری منطقه 2 شهرداری تهران در فرهنگسرای ابن‌سینا در شهرک قدس، از ساعت 18 تا 20 سی‌ام مردادماه برپا می‌شود. توکل دارائی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در این‌باره گفت:

 

همایش "حکیم هزاره‌ها" با مشارکت فرهنگسرای ابن‌سینای تهران و با حضور اساتید صاحب‌نام فلسفه و حکمت اسلامی در سی‌امین روز مرداد 95 برگزار می‌شود که بزرگانی چون حکیم عالیقدر دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، آیت‌الله دکتر مصطفی محقق‌داماد، استاد و حکیم دانشمند سید عبدالله انوار، دکتر انشاءالله رحمتی، دکتر نجفقلی حبیبی، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی و استاندار همدان درباره نقش و اهمیت آثار و رساله‌های شیخ‌الرئیس و در تجلیل و تکریم علم و فرهنگ بویژه میراث بوعلی‌سینا سخنرانی خواهند داشت.

 

دارائی همچنین افزود: گزارشی از طرح تصحیح الهیات شفا در اروپا به سرپرستی دکتر برتولاچی در این آیین ارایه خواهد شد.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا اضافه کرد: از تلاش و مجاهدت علمی 70 ساله استاد و دانشمند ابن‌سیناپژوه و فهرست‌نویس نامدار جناب سیدعبدالله انوار تجلیل می‌شود و از بزرگان و خدمتگزاران علم و اندیشه برای احترام به این پیرمرد محقق و دانشمند علامه و شرکت در نکوداشت ایشان دعوت به‌ عمل می‌آید.

 

دارائی همچنین خاطرنشان کرد: حضرت استاد انوار که کارنامه علمی و پژوهشی گرانقدری در علوم مختلف بویژه ابن‌سیناپژوهی و تصحیح و شرح شفای بوعلی‌سینا و سایر کتب شیخ‌الرئیس و نیز تصحیح بسیاری از کتب فقهی و ادبی را در کارنامه خویش دارد؛ عمر پربرکت خود را در خدمت به ترویج فرهنگ اسلامی و میراث تمدن ایرانی گذاشته است.

 

وی اظهار امیدواری کرد با توجه مسئولان فرهنگی و اجرایی برای اختصاص بودجه‌ای ویژه برای پیاده‌سازی شرح کتب شفا و چاپ و نشر آن که از توان این بنیاد خارج است، دین خود را به این عالمان و متفکران پرافتخاری چون بوعلی ادا نمایند.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در پایان، از برگزاری نمایشگاهی با عنوان "ابن‌سینای بزرگ از منظر جهانیان" همزمان با این همایش و به مدت یک هفته در فرهنگسرای ابن‌سینا خبر داد و افزود: در این نمایشگاه گوشه‌ای از تأثیر فرهنگی و علمی بوعلی بر سایر کشورها در تابلوهایی شامل تمبرهای منتشر شده از تصویر خیالی ابن‌سینا در کشورهای دیگر از اروپا و آسیا و آفریقا به نمایش در می‌آید.

 

همچنین در برخی تابلوها تصاویری از کتاب قانون در قرون وسطای اروپا و نسخه‌های خطی دیگر نمایش داده می‌شود. می‌توان خاطرنشان کرد که قانون بعد از انجیل دومین کتابی بوده که پس از اختراع ماشین چاپ توسط گوتنبرگ، در اروپا در دفعات مختلف به چاپ رسیده است.

 

 

 

۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۱
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۲۰۹
کد خبر : ۴۸۵

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید