تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به یکی از نام‌های ابن سینا

تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به یکی از نام‌های ابن سینا
استاندار همدان در آئین ادای احترام به آرامگاه شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا که با حضور مقامات و مسئولان کشوری و استانی در اول شهریور 1395 برگزار شد؛ با بیان اینکه سال گذشته درخواست دادم نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به یکی از اسامی بوعلی سینا تغییر یابد، گفت: باید نام بوعلی در دانشگاه علوم پزشکی بدرخشد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا به نقل از خبر گزاری فارس؛ محمدناصر نیکبخت صبح امروز در مراسم ادای احترام به مقام بوعلی سینا به مناسبت روز ولادت این حکیم بزرگ ضمن تبریک روز همدان و روز پزشک، اظهار کرد: همدان شایسته‌ترین شهر جهان است که نخستین شهر جهان نیز نامیده شد.

 

وی با بیان اینکه همدان دارای بزرگان، مشاهیر و نامداران ارزشمندی در سطح جهان است و یکی از بارزترین آنها بوعلی سینا؛ نابغه قرن‌ها و حکیم هزاره‌هاست، ادامه داد: افتخاری است که مدفن این مرد بزرگ در ایران و در شهر جهانی همدان قرار دارد و باید قدردان این وجود ارزشمند باشیم.

 

استاندار همدان با بیان اینکه مردم باید از روز همدان و از آرامگاه بوعلی استقبال شایسته‌ای داشته باشند اما ایرادی به مردم وارد نیست اگر ایرادی وجود دارد به مسؤولان مربوط می‌شود، افزود: مسؤولان کمتر تبلیغات و تلاش لازم را داشته‌اند تا آگاه‌سازی بیشتری انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه مردم همدان در همه صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف رشادت و همیت خود را به خوبی نشان داده‌اند، افزود: رشادت‌های مردم همدان در جبهه‌های دفاع مقدس فراموش نمی‌شود و مسائل و مواردی که همیشه شاهد حضور مردم همدان بوده‌ایم کم‌نظیر است.

 

نیکبخت با اشاره به اینکه در آستانه سالروز ورود دولت تدبیر و امید به همدان هستیم، افزود: فراموش نکردیم که مردم همدان در استقبال از نماینده نظام و دولت چه حضوری داشتند.

 

وی ادامه داد: این مردم همیشه در مراسم تشییع شهدا نیز پرشور شرکت کرده‌اند به نحوی که این حضور در تشییع پیکر شهید همدانی تحسین مقام معظم رهبری را برانگیخت.

 

استاندار همدان با بیان اینکه حق و شأن بوعلی بالاتر از این است که هر تلاشی برای این حکیم بزرگ کنیم متصور شویم که کافی است، افزود: سال گذشته درخواست دادم که نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به بوعلی سینا، ابن سینا و یا اسامی مربوط به بوعلی؛ نامگذاری شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید نام بوعلی سینا در دانشگاه علوم پزشکی بدرخشد و این خواهش را مجدد تکرار می‌کنم، افزود: حتی پیشنهاد دادم که در بنیاد بوعلی آیت‌الله محمدی به عنوان رئیس این بنیاد دستور دهد که این موضوع مطرح شود و مصوبه‌ای در این رابطه داشته باشیم تا با وزارت بهداشت مطرح کرده و موافقت را اخذ کنیم.

 

نیکبخت با بیان اینکه همدان مشاهیر و بزرگان بسیاری دارد که بوعلی سینا در تارک تمام آنها می‌درخشد، بیان کرد: ابن سینا فردی است که دنیا به او افتخار می‌کند و این افتخار به راحتی نصیب مردم و جغرافیای همدان شده است.

 

این مسؤول با بیان اینکه باید بیشتر قدر بوعلی سینا این گوهر گرانبها را دانست؛ به نحوی که بتواند محل ثقلی برای توریست‌های داخلی و خارجی باشد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان با همه صفات، الگو و شایستگی‌های خود همیشه باید رفتار و صفات بوعلی را مد نظر قرار دهند.

 

استاندار همدان افزود: پزشکان باید مدارا با بیمار، تحقیق و پژوهش، فداکاری برای بشریت، حسن خلق و... داشته باشند، البته این سخن فقط برای یادآوری بود چراکه همه پزشکان صفات شایسته دارند.

 

۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۲۳
خبرگزاری فارس؛ 1 شهریور 1395 - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۰۸۵
کد خبر : ۴۹۶

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید