مراسم ادای احترام به بوعلی‌سینا باید برند همدان باشد

مراسم ادای احترام به بوعلی‌سینا باید برند همدان باشد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: باید به دنبال پایه‌گذاری مراسم ادای احترام به مقام بوعلی‌سینا به عنوان یک برند برای همدان باشیم به نحوی که در روز بوعلی در میدان آرامگاه جایی برای ایستادن نباشد.

 

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی‌ بوعلی‌سینا به نقل از خبر گزاری فارس؛ حبیب‌الله موسویبهار پیش از ظهر امروز در مراسم ادای احترام به مقام بوعلی‌سینا اظهار کرد: امسال چهارمین سالی است که مراسم ادای احترام به بوعلی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: درست است که مراسم ادای احترام به بوعلی هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود اما این میزان نیز شایسته مقام بوعلی نیست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه انتظار داریم مردم همدان به خصوص پزشکان و داروسازان کاری کنند که محوطه آرامگاه بوعلی در روز تولد این حکیم بزرگ پر از مهمان و توریست باشد، افزود: باید به دنبال پایه‌گذاری این مراسم به عنوان یک برند برای همدان باشیم به نحوی که در روز بوعلی در میدان آرامگاه جایی برای ایستادن نباشد.

 

وی با بیان اینکه از گوهر ذی‌وجود بوعلی استفاده‌ای نمی‌بریم، ادامه داد: باید از هم اکنون کاری کنیم تا سال آینده و با استقرار دولت دوازدهم وزیر بهداشت در کنار آرامگاه بوعلی فعالیت خود را آغاز کند.

 

موسویبهار با اشاره به اینکه دومین کتاب چاپ شده در غرب کتاب قانون بوعلی بوده است، افزود: باید در روز ادای احترام به بوعلی، مقبره این حکیم بزرگ پر از توریست باشد.

 

وی با اشاره به اشتغال استان نیز بیان کرد: در راستای اشتغالزایی نباید آب را هنداونه کرده و به فروش برسانیم بلکه باید از وجود این گوهرها استفاده کرد و بهترین گوهر یعنی بوعلی در همدان قرار دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه حتی دیدن ساختمان آرامگاه بوعلی برای توریست‌ها ارزشمند است، افزود: مراسم ادای احترام به بوعلی باید وسیع‌تر برگزار شود.

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۳۴
خبرگزاری فارس؛ 1 شهریور 1395 - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۲۱۰
کد خبر : ۴۹۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید