کتاب ابن سینا دومین کتاب چاپ شده بعد از اختراع صنعت چاپ است

فرماندار همدان گفت: کتاب ابن سینا دومین کتاب چاپ شده بعد از اختراع صنعت چاپ است.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری فارس؛ بخش همدانشناسی کتابخانه مرکزی توسط فرماندار همدان آغاز به کار کرد.در این مراسم فرماندار همدان ضمن تبریک به مناسبت روز همدان اظهار کرد: مردم همدان باید افتخار کنند که این سرزمین مدفن یکی از مشاهیر و بزرگان تاریخ بشر یعنی ابوعلی سیناست.

 

علی تعالی با بیان اینکه از این شخصیت بزرگ و جامع هر چه بگوییم کم گفته‌ایم افزود: اشرافیت کامل این سینا به علوم و تالیف رساله‌ها با وجود شرایط دشوار آن زمان بدون بهره‌گیری از استاد خاصی توانسته تحول شگرفی در علم فلسفه، طب و... را در سطح جهان ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: پس از کتاب انجیل دومین کتاب چاپ شده بعد از اختراع صنعت چاپ از آن ابوعلی سیناست.

 

فرماندار همدان در خصوص دلیل استفاده از عنوان حکیم هزاره‌ها برای بوعلی سینا گفت: جریان علمی در فلسفه و طب همچنان از کتاب‌های بوعلی سینا نشات میگیرد و جهان هنوز در حول و حوش علم این دانشمند بهره می‌برد.

 

وی با بیان اینکه بسیار خرسندیم مشاهیر فراوانی از جمله بوعلی سینا در همدان مدفون هستند اضافه کرد: از زهد و عرفان شخصیتهای بزرگی چون آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی و آیت‌الله ملاقلی همدانی نیز نباید غافل شد زیرا این بزرگان نیز شاگردان بسیاری را پرورش داده‌اند.

 

تعالی با بیان اینکه امروز روز همدان است، افزود: این روز باید هر سال پررنگ‌تر از سال گذشته برگزار شود و همه مردم نیز در این مراسم با اشتیاق شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده مراسم روز همدان به مناسبت ولادت ابوعلی سینا بازتاب جهانی داشته باشد بیان کرد: ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای است که در دنیا شناخته شده و وجود این حکیم فرزانه و دانشمند بی‌نظیر برای شهر همدان مایه فخر و افتخار است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز ضمن تبریک به مناسبت روز بوعلی سینا اظهار کرد: هدف از افتتاح بخش همدان‌شناسی کتابخانه مرکزی بهره‌گیری از نویسندگان بومی همدان و بازیابی و دسترسی سریعتر به کتاب‌های مربوط به همدان است.

 

عاطفه زارعی افزود: سعی شده از منابع هر نوشته در خصوص همدان و از هر منبع اطلاعاتی در کشور و همدان یک نسخه نگهداری شود.

 

وی در خصوص علت افتتاح مرکز همدان‌شناسی در این روز که مزین به نام بوعلی سیناست خاطرنشان کرد: ابن سینا اهل کتاب و قلم بوده و علاوه بر آن کتابدار نیز بوده است؛ بنیانگذاری ردهبندی علم در اسلام و تقسیم‌بندیاش نیز از آن بوعلی سینا بوده است.

 

مدیرکل کتابخانه مرکزی همدان با بیان اینکه همدان‌شناسی کتابخانه مرکزی در حوزه‌های 10گانه تقسیم شده است ادامه داد: این بخش با 352 عنوان و 660 نسخه کتاب امروز به مناسبت روز همدان افتتاح می‌شود.

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۴۸
خبرگزاری فارس؛ 1 شهریور 1395 - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۳,۱۷۱
کد خبر : ۴۹۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید