سمپوزیوم بررسی طب سنتی ایرانی در وین برگزار شد

سمپوزیوم بررسی طب سنتی ایرانی در وین برگزار شد
سمپوزیوم بررسی طب سنتی ایرانی و اروپایی با حضور صاحب‌نظران ایرانی و اتریشی در آکادمی طب سنتی اروپایی شهر وین برگزار شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری ایرنا «امیرهومن کاظمی» معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشاور بین الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این سمپوزیوم دو روزه، دکتر شهرزاد ایران نژاد با ذکر تاریخچه ای از طب در یونان باستان، دوره نهضت ترجمه اسلامی، دوران طلایی شکوفایی طب در ایران پس از اسلام و دوره قاجار، به بیان فراز و نشیب پزشکی و مفاخر بزرگ آن از آندلس و یونان تا ایران و هند پرداخت.


ایران نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود موضوعاتی از قبیل سفره غذایی ایرانی و رویکرد طبی آن در قرون مختلف و تأثیرات آن در فرهنگ طبی ایرانیان را تشریح کرد.


«کارل هینز اشتینمتز» عضو آکادمی بین المللی طب تلفیقی وین نیز ضمن اشاره به تاریخچه ای از سیر تکوین طب‌سنتی اروپایی و زمینه های تاریخی آن، به واکاوی نگاه فلسفه این طب و ارتباط آن با مکاتب دیگر طبی پرداخت.


در این سمپوزیوم دکتر میثم شیرزاد عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مبانی طب سنتی ایرانی را تشریح و به ذکر جایگاه مزاج و اخلاط در تشخیص اختلالات مختلف پرداخت.


دکتر «گرهارد کوگلر» عضو آکادمی طب سنتی اروپایی نیز سخنران دیگر این سمپوزیوم بود که با تشریح ویژگی های درمانی در طب اروپایی، مطالبی در زمینه جایگاه تشخیص و درمان در این مکتب طبی اشاره کرد.


در این همایش همچنین دکتر «مهدی علیزاده» عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روش های تشخیصی در طب سنتی ایران و نگاه بالینی ویژه این مکتب پزشکی را توصیف کرد.


در بخش پایانی سمپوزیوم، پانل تخصصی با حضور تمامی سخنرانان برگزار شد و رویکرد مقایسه ای بین دو مکتب طبی مورد بررسی حاضران قرار گرفت. در این بخش ویژگی های تاریخی، مشابهت های فلسفی و رویکرد های درمانی دو مکتب طبی ارزیابی شد.


در پایان حاضران ضمن تأکید بر اشتراکات فراوان، به لزوم برگزاری همایش های دیگر به منظور بررسی بیشتر این دو مکتب به صورت تخصصی تأکید کردند. دکتر کاظمی همچنین اظهار کرد؛ بر اساس تفاهم نامه ای که سال گذشته بین دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کالج طب سنتی اروپایی اتریش امضا شد، تاکنون چندین کارگاه و سخنرانی معرفی طب ایرانی در اتریش برگزار شده و همچنین تعدادی از پزشکان اتریشی به عنوان دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره گذرانده اند که این موفقیت بین المللی مهمی برای طب سنتی ایرانی محسوب می شود.

 

 

 

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۲۸
خبرگزاری ایرنا، ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - روابط عمومی وامور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۷۷۵
کد خبر : ۵۱۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید