اعلام آمادگی رسانه‌های استان برای حضور پررنگ در جشنواره حکمت سینوی

اعلام آمادگی رسانه‌های استان برای حضور پررنگ در جشنواره حکمت سینوی
نشست هم‌اندیشی مطبوعات و خبرگزاری‌های استان همدان با مسئولان ستاد برگزاری جشنواره حکمت سینوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در این جلسه گفت: در فرصت باقی مانده حول سه محور اطلاع‌رسانی جامع، تعریف مشترک برای اطلاع‌رسانی و دریافت پیشنهادات اصحاب رسانه کار می‌کنیم.


حمید عسگری ادامه داد: سال 88، اوج همایش‌ها و جشنواره‌های استانی و ملی بوده‌است و به خوبی در کار گروهی قرار گرفتیم. مطالبه‌ای که مردم دنیا از همدان به عنوان شهر بوعلی دارند را باید خبرنگاران همدان پاسخ بگویند.


به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره حکمت سینوی وی افزود: آن‌جایی که لازم است همدان به خوبی معرفی شود، باید اطلاع‌رسانی به شایستگی صورت گیرد و این کار از ضروریات رسانه‌ای است.


دبیر جشنواره حکمت سینوی نیز در مورد برگزاری جشنواره گفت: ایده‌ای از سوی استاندار برای اهدای جایزه مطرح شد که پس از آن مقرر شد قواعد مربوط به آن تبیین شود.


یوسف شاه‌حسینی ادامه داد: جشنواره حکمت سینوی به عنوان یک فعالیت علمی و فرهنگی که در گستره ملی اهمیت فراوانی دارد، به عنوان مهم‌ترین جایزه علمی کشور مطرح شده است. بسیاری از نهادهای تاثیرگذار علمی و فرهنگی کشور، در داوری اهدای جوایز مشارکت و همکاری داشته‌اند.


وی افزود: تیم اجرایی استان از مدت‌ها قبل شرایط برگزاری جشنواره را فراهم کرده و کار داوری از مدت‌ها قبل آغاز شده و برندگان جوایز را معرفی کرده‌اند. همزمان با اهدای این جایزه، 5 نشست علمی هم پیشبینی شده که بخشی از آن در تهران برگزار می‌شود.


شاه‌حسینی تصریح کرد: حدود 116 مقاله علمی توسط شخصیت‌های برجسته ایران و خارج از کشور ارائه می‌شود که رقم بی نظیری است.


وی بیان داشت: قریب 50 شخصیت علمی خارج از کشور و 100 شخصیت علمی کشور در جشنواره حضور دارند که از نکات برجسته آن است.


شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: اگر این جشنواره به شایستگی تمام برگزار شود پایه‌ای برای کارهایی با کیفیت بالاتر خواهد بود. نگاه به مفاخر و ذخایر فرهنگی باید یک نگاه جدی باشد و آنها می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات ما را حل کنند. حتی آنهایی که نگاه اقتصادی دارند هم می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.


وی افزود: خوشبختانه همدان هم به کثرت عالمان مزین است و تجربه نشان داده با عزم و همکاری کارهای بزرگ ممکن می‌شود. به طور طبیعی نقش رسانه‌ها، نقشی کلیدی است و توقع می‌رود که مانند گذشته، با همراهی خوبی یاری‌رسان ما باشند.


مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا و دبیر کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره حکمت سینوی نیز گفت: بیش از 400 خبر از جشنواره منعکس شد‌ه است که نقش رسانه‌های استانی در این حوزه بسیار پررنگ بود.


توکل دارائی افزود: 32 نفر خبرنگار رسان‌های خارجی و 12 نفر از مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به همراه 50 خبرنگار داخل استان، هم به نمایندگی از مطبوعات و رسانه‌های کشوری و هم مطبوعات محلی اخبار جشنواره را منعکس خواهند کرد.


وی تصریح کرد: حضور این میزان جمعیت در یک روز می‌تواند منبع مهمی برای تولید خبر باشد و خبرنگاران گرامی می‌توانند با حضور در نشست‌های علمی، اخبار آن را به خوبی منعکس کنند.


رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان و مسئول کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره حکمت سینوی هم از آمادگی کامل استان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این آیین ماندگار خبر داد و گفت: ساز و کار لازم برای انعکاس شایسته این برنامه علمی مهم و ملی فراهم شده‌است.  

 

 

۱۷ آبان ۱۳۸۸ ۱۹:۳۹
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۲۴۳
کد خبر : ۵۵

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید