همدان زیر چتر بوعلی جهانی می‌شود

همدان زیر چتر بوعلی جهانی می‌شود
هشتمین نشست ستاد برگزاری جشنواره حکمت سینوی و جایزه بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، استاندار همدان در این جلسه گفت: در مراسم افتتاحیه جشنواره که روز چهارشنبه 20 آبان ماه برگزار می‌شود، دکتر حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان چهره علمی و فلسفی و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا حضور خواهند داشت.


بهروز مرادی افزود: در مراسم اهدای جوایز در روز جمعه 22 آبان نیز، دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.


وی با اشاره به اهمیت جشنواره حکمت سینوی در تعالی فرهنگی کشور و استان تصریح کرد: این جشنواره کار مهم و اثرگذاری بود که 4 سال برای برگزاری آن زمان گذاشته شده‌است. جشنواره در این سطح بین‌المللی برگزار می‌شود نشان دهنده تلاش‌های گسترده قبلی است. جا دارد به صورت ویژه از آقای شاه‌حسینی و دوستان بنیاد بوعلی سینا تشکر کنیم. آنها وقت گذاشتند و عقبه علمی و شورای راهبردی جایزه را تشکیل دادند.


مرادی بیان داشت: اگر جشنواره امسال با قوت برگزار و تمام امور مستند شود و پس از جشنواره استفاده خوبی از تجارب صورت گیرد، یک تجربه گران سنگ و سرمایه قابل توجه خواهد بود.


وی جشنواره حکمت سینوی را پر محتوا دانست و گفت: ارائه 116 مقاله در جشنواره، وزن علمی آن را بسیار بالا می‌برد. بین‌المللی شدن همدان با همین فعالیت‌های علمی محقق می‌شود. در حوزه فرهنگ و علم زیر چتر بوعلی رفته‌ایم و باید همدان و ایران را با بوعلی جهانی کنیم.


معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز گفت: برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های استان است. هماهنگی‌ها در حال انجام است تا به خوبی برگزار شود.


حمید عسگری افزود: برنامه‌های متعددی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است چرا که عظمت آن بسیار زیاد است.


یوسف شاه‌حسینی رئیس بنیاد بوعلی سینا و دبیر جشنواره حکمت سینوی نیز گفت: در روز سه‌شنبه 19 آبان آیین افتتاحیه همایش فلسفه اسلامی در تهران برگزار می‌شود و در این آیین چند نفر از شخصیت‌های علمی به همراه استاندار سخنرانی خواهند داشت. در روز چهارشنبه 20 آبان ساعت 15 و 30 دقیقه آیین گشایش را خواهیم داشت که شامل بخش‌هایی چون سخنرانی نماینده ولی فقیه، سخنرانی رئیس مجمع نمایندگان استان و سخنرانی شخصیت علمی و اجرایی خواهد بود.


یوسف شاه‌حسینی ادامه داد: روز 5 شنبه 21 آبان در 4 نشست علمی هم‌زمان و مجزا، دانشمندان داخلی و خارجی حوزه حکمت و فلسفه، سیدجمال شناسی، پزشکی و ابن سینا پژوهی آخرین یافته‌های خود را به صورت مقاله ارایه می‌کنند. در نشست حکمت و فلسفه 9  مقاله، در نشست ابن سینا پژوهی 27 مقاله و در نشست سیدجمال شناسی 14 مقاله و یک میزگرد و در نشست طب سنتی نیز 18 مقاله و 5 پوستر ارایه می‌شود.  


وی افزود: مجموعا 116 مقاله در این جشنواره ارائه می‌شود که یک رکورد قابل توجه است. 3 میز گرد و 5 پوستر نیز به غنای علمی آن می‌افزاید. علاوه بر این 10 سخنرانی علمی نیز در آیین آغازین و اهدای جایزه خواهیم داشت.


دبیر شورای هماهنگی برگزاری آیین‌های گشایش، پایانی و نشست‌های جشنواره حکمت سینوی نیز تصریح کرد: برنامه افتتاحیه حدود ساعت 17 و 20 دقیقه و قبل از اذان ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه برنامه فرهنگی ادای احترام به بوعلی را نیز در آرامگاه بوعلی سینا روز جمعه صبح برگزار خواهیم کرد.


احسان شهابی ادامه داد:‌در دانشگاه بوعلی 4 سالن به نشست‌ها اختصاص پیدا کرده که سالن شهید ایزدی برای طب، سالن شهید چمران برای مفاخر که سیدجمال‌الدین اسدآبادی است و دو سالن مرکزی برای آموزه‌های بوعلی و حکمت و فلسفه در نظر گرفته شده‌است.

 

۱۷ آبان ۱۳۸۸ ۲۲:۰۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۴۶۹
کد خبر : ۵۶

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید