وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بیدارگر مشرق زمین: درس نوسازی فرهنگی را از سید جمال بیاموزیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بیدارگر مشرق زمین: درس نوسازی فرهنگی را از سید جمال بیاموزیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما امروز به سید جمال هایی نیاز داریم که بتوانند خشم جهان اسلام را بکاهند و گفتگوی جهان اسلام را آغاز کنند، گفت: نوسازی فرهنگی درس دیگری است که باید از سید جمال بگیریم.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری مهر؛ سیدرضا صالحی امیری ظهر سه شنبه (24 اسفند ماه 1395) در همایش بیدارگر مشرق زمین که در شهرستان اسداباد برگزار شد، گفت: خوشحالم که پیام همدلی و وحدت در استان همدان را به رئیس جمهور می‌رسانم.

 

صالحی امیری با بیان اینکه این انسجام در این سطح مایه افتخار است که باید قدر آن را دانست، گفت: در بازنمایی رفتار سیدجمال الدین اسدابادی مشخص است که مسیر و شیوه سید جمال از مسیر فرهنگ بود.

 

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما از تخریب، شایعه و انگ زنی بیزار است، گفت: باید قلم هایی که تفرقه را در جامعه تبلیغ می کنند، شکست.

 

وی عنوان کرد: مسیر سید جمال الدین، مسیر دیپلماسی فرهنگی یعنی نفوذ و تاثیرگذاری ملتها از راه فرهنگ بر یکدیگر است.

 

وی عنوان کرد: ما نیازمند اندیشه های سید جمال برای توسعه و تعالی فرهنگ در جامعه هستیم.

 

صالحی امیری با تاکید بر اینکه ما در ایران اسلامی به همدان افتخار می کنیم و جهان اسلام و دنیا نیزبه همدان افتخار می کند، گفت: استاندار همدان که بسیار برای مسائل استان دلسوزی دارد، امروز از باباطاهر، سید جمال الدین و شیخ الرئیس سخن می گوید.

 

وی با تاکید بر اینکه تحرک، جهش و تحول فرهنگی از بستر اندیشه شکل می گیرد، گفت: عدالت فرهنگی یعنی ایران تهران نیست و با این شعار به استانها حرکت می کنیم.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی کرده ایم که در سال ۹۶ تمام فعالیت های فرهنگی و هنری را به استانها و شهرستان ها منتقل کنیم، گفت: مجتمع فرهنگی و هنری اسدآباد طرحی ضروری است و حرکتی برای شهرستان انجام خواهیم داد.

 

وزیر ارشاد با بیان اینکه همدان ثقل و مرکز گفتگوی فرهنگی در اعصار تاریخ بوده است، گفت: گفتگو، محصول اندیشه حوزه های علمیه است و جامعه به گفتگوی فرهنگی، دینی و سیاسی نیاز دارد.

 

وی گفت: پرهیز از مناقشه فرهنگی سیاست ما است چراکه در فضای مناقشه آمیز نمی توان کار فرهنگی کرد.

 

صالحی امیری با تاکید بر اینکه رفتار نماینده ولی فقیه در استان همدان، الگویی برای کشور و الگوی وحدت، برادری و همدلی است، گفت: ما معتقدیم ریل توسعه از فرهنگ آغاز می شود و باید شعار واحد داشته باشیم زیرا فرهنگ انسان ساز ومحور توسعه است.

 

وی گفت: همه باید وحدت داشته باشیم و همه اختلافات را کنار بگذاریم چراکه رمز توسعه در وحدت و همدلی است.

 

وزیر ارشاد بااشاره به بداخلاقی های فرهنگی در جامعه، عنوان کرد: رشوه، گرانی، آسیب های اجتماعی، شایعه پراکنی ها در حوزه سیاسی همه و همه نتیجه بی اخلاقی های فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه ریل توسعه از فرهنگ می گذرد، تاکید کرد: پس از گذشت یک قرن از کشف نفت ما هنوز به توسعه نرسیده ایم زیرا از کار فرهنگی غافل مانده ایم.

 

صالحی امیری افزود: بخاطر خدا و مردم از اختلاف بپرهیزید و مسیر فرهنگ را در پیش گیرید.

 

http://buali.ir/buali_content/media/image/2017/03/1474_orig.jpg


امام جمعه همدان: اندیشه های سیدجمال الدین اسدآبادی باید در سطح جهانی انتشار یابد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت:عقاید و اندیشه های سیدجمال الدین اسدآبادی باید در جهان انتشار یابد تا همه جهانیان از برکات این شخصیت جامع و کامل بهره مند شود.

 

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نیز در این همایش افزود: سیدجمال در عرصه جهانی نامدار بوده و فلسفه، آثار فکری و دینی و عرفانی وی مقدس است.

 

وی از سیدجمال به عنوان عنصری جامع یاد کرد و گفت: بیشترین موفقیتهای جهان در سایه انسانهایی همچون سیدجمال شکل گرفته است.

 

امام جمعه همدان، رهبرمعظم انقلاب، امام خمینی(ره) و سیدجمال الدین اسدآبادی را از شخصیتهای جامع و کامل عصر حاضردانست و گفت: باید اینگونه عناصر جامع پرورش داده شوند تا بشریت را از بدبختگی هایی که گرفتار آن است نجات دهند.

 

آیت الله طه‌محمدی با اشاره به فضایل بیکران سیدجمال گفت: این همایش و مقاله های ارائه شده در باب معارف سیدجمال قطره ای در مقابل دریا است.

 

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، سیدجمال را انسانی دردمند و دلسوز دانست و افزود: به فرموده امیرالمومنین (ع) شخصیتهایی که به معنای واقعی به مقام جامعیت رسیده اند، درد کهنه و مزمن بشریت را درون قلبشان حس می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: سیدجمال درد مسلمانان را شناخته بود و برای درمان آن آرام و قرا نداشت و همواره با چالش روبرو بود.

 

آیت الله محمدی اظهار کرد: خطه اسدآباد باید به زادگاه سیدجمال بودنش افتخار کند و در سطح کشور به خوبی بدرخشد.

 

 

 http://buali.ir/buali_content/media/image/2017/03/1472_orig.jpg


امام جمعه شهرستان اسدآباد: اندیشه سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی به نسل جوان جامعه انتقال یابد

حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌مجد امام جمعه اسدآباد نیز در این همایش گفت: باید دیدگاه، اندیشه و افکار سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی را به نسل جوان جامعه انتقال داد.

 

وی افزود: سیدجمال‌الدین ‌اسدآبادی الگوی به تمام معنایی برای فضلا، علما، دانشمندان و نسل جوان جامعه است.

وی با بیان اینکه بیدارگر مشرق زمین حق بزرگی برگردن مسلمانان و حوزه علمیه دارد، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی نمونه بارزی از آگاهی‌بخشی سیدجمال در جهان اسلام بود که به واسطه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی: مجتمع فرهنگی «سید جمال الدین اسدابادی» ساخته شود

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مجتمع فرهنگی سیدجمال‌الدین‌اسدابادی برای نشر و توسعه اندیشه های سید جمال در اسداباد ساخته شود.

 

اکبر رنجبرزاده اظهار داشت: سید جمال بزرگترین میراث گرانبهای مردم اسدآباد است و ما به این میراث ارزشمند می بالیم.

 

‌وی افزود: سیدجمال‌الدین‌اسدابادی نابغه بوده و در عصر خود بی نظیر و در کل جهان غرب و شرق به عنوان عالم ربانی بزرگ شناخته می شود.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیدجمال‌الدین‌اسدابادی یک مجاهد فی سبیل الله تمام عیار و فقیه مجاهد بی نظیری بود که درد دین داشت.

 

وی عنوان کرد: سیدجمال‌الدین‌اسدابادی همواره درد عدم اتحاد جهان اسلام را داشت و یک انسان فرهیخته و منادی جهان اسلام بود.

 

نماینده مردم اسداباد در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی تداوم راه سید جمال بود.

 

وی با بیان اینکه سیدجمال‌الدین‌اسدابادی بیدارگر مسلمانان بود، عنوان کرد: از وزیر درخواست داریم کارگروهی متشکل از کشورهایی که سیدجمال در آنجا سکونت داشته تشکیل و تفکرات و اندیشه های سیدجمال در آنجا نشر و توسعه یابد.

 

رنجبرزاده افزود: سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست را برای نخستین بار سیدجمال مطرح کرد.

وی تاکید کرد: سیدجمال‌الدین‌اسدابادی همواره سه قرن جلوتر از خودش زندگی می کرد و نگاهش فراتر از زمان خود بوده است.

 

استاندار همدان: میراث سید جمال‌الدین اسدآبادی متعلق به کل مسلمانان جهان است

استاندار همدان نیز در این همایش گفت: سیدجمال الدین اسدابادی تنها از آن ما نیست و متعلق به کل مسلمانان جهان است.

 

محمد ناصر نیکبخت با بیان اینکه باید قدر مفاخر ایران را دانست، گفت: سال ۹۶ در همدان به نام «باباطاهر» نامگذاری می‌شود.

 

نیکبخت افزود: صالحی امیری عقلانیت و اندیشه ورزی را بر حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکم کرد.

 

وی با بیان اینکه دکتر صالحی امیری، شخصیتی فرهیخته، دارای اندیشه، تفکر، تعقل، فرهنگ و  نعمتی برای امور فرهنگی کشور است، گفت: جا دارد از زحمات دکتر جنتی قدردانی کنیم اما در این مرحله بهترین انتخاب انجام شد.

وی گفت: دکتر صالحی امیری عرصه فرهنگی را به سوی تعامل، عقلانیت و اندیشه ورزی به خوبی هدایت کرده و از مفاخر کشور در امر فرهنگ است.

 

استاندار همدان با بیان اینکه اسدآباد باید از فرصت سیدجمال الدین و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی بهره مند شود، گفت: هرسال استان همدان را به نام یکی از مفاخر نامگذاری و سال ۹۶ را «باباطاهر» انتخاب می کنیم.

 

وی گفت: با مشورت آیت الله محمدی امام جمعه همدان که از ذخایر انقلاب و مفاخر کشور هستند، هر سال را به نام یکی از بزرگان نامگذاری کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه بزرگان این خطه زیاد هستند به طوری که اگر سالی برای ۱۰ بزرگ هم بزرگداشت بگیریم به جایی نمی رسیم، گفت: در زمینه امور فرهنگی دولت تدبیر و امید کارهای شایسته ای انجام داد.

 

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه آیندگان ما باید بدانند که چطور سیدجمال ادیا اسدابادی جهانی شده است، افزود: مبارزه با استکبار و بازگشت به اسلام واقعی باعث درخشش سیدجمال در دنیا شد.

 

استاندار همدان گفت: سیدجمال الدین اسدآبادی باعث افتخار مردم همدان و اسدآباد است و همایش باید در شناساندن سیدجمال تاثیرگذار باشد.

 

نیکبخت افزود: علاوه بر دانشنامه ۱۱۰ جلدی استان که تاکنون ۴۰ جلد از آن چاپ شده است، تجلیل از مفاخر و بزرگان نیز در دستور کار است.

 

وی با بیان اینکه همدان مهد تمدن و هنر است، عنوان کرد: برخی تلاش دارند سیدجمال الدین اسدابادی را افغانی جلوه دهند اما افرادی که سلطه علمی دارند در دنیا ماندگار می شوند.

 

نیکبخت با بیان اینکه زادگاه سید جمال، اسدآباد است اما وی متعلق به تمام دنیا است و همه دنیا از اندیشه سید جمال الدین بهره مند شده اند یا می شوند، گفت: آیندگان ما باید بدانند که سید جمال الدین چگونه جهانی شد و بازگشت به اسلام ناب و مبارزه با استبداد و استکبار باعث شد که سید در عالم بدرخشد.

 

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه بودجه فرهنگی کمی نصیب دولت می شود اما دولت در همه جا باید پاسخگوی امور فرهنگی باشد، گفت: در عزل و نصب‌ها تنها دولت تصمیم می گیرد که البته ما احترام همه نمایندگان را که دوست و همکار ما هستند، داریم.

 

استاندار همدان با تاکید بر اینکه شرایط استان همدان برای جهش،مهیاست، گفت: دستور احداث یک مجتمع فرهنگی به نام سید جمال الدین اسدآبادی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم.

 

وی گفت: با معاونین وزیر فرهنگ قبلا توافق داشتیم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان در همدان بماند زیرا برای آن بسیار هزینه شده و مردم هم استقبال کرده اند و انتظار داریم این موضوع با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهایی شود.

 

 http://buali.ir/buali_content/media/image/2017/03/1471_orig.jpg

 

 

 

۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ۱۸:۳۵
خبرگزاری مهر، ۲۴ اسفند ۱۳۹۵- روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۱۳۷
کد خبر : ۵۷۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید