تجلیل از خدمات دکتر احمدی در چاپ و نشر کتب علوم انسانی

تجلیل از خدمات دکتر احمدی در چاپ و نشر کتب علوم انسانی

 

 

 

آیین اردیبهشت مفاخر استان همدان در هفتم اردیبهشت ۱۳۹۶ با نکوداشت کارنامه علمی دکتر احمد احمدی‌ملایری در مجتمع بوعلی سینای همدان برگزار شد.

 

این آیین که با مشارکت بنیاد بوعلی‌سینا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و ادارات و علاقه‌مندان شهرستان ملایر برگزار شد با شکوه هر چه تمام‌تر از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و  ۳۰ عصر ادامه داشت.

آیت‌الله سید محمد غروی، عضو برجسته مدرسین حوزه علمیه قم از سخنرانان این آیین بود که با اشاره به کارنامه آیت‌الله احمدی در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) گفت: چاپ و انتشار بیش از هزار جلد کتاب با هدف مصون ماندن جامعه از رسوبات فرهنگی از مهمترین اقدامات دکتر احمدی‌ملایری است.

 

آیت‌الله غروی اضافه کرد: نکوداشت باشد یا نباشد، آیت‌الله احمد احمدی‌ملایری از مفاخر ملایر، استان همدان و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با بیان اینکه اخلاق، تواضع، کرامت از صفات ایشان بوده و بن‌مایه او در خدمت بزرگان علم و فلسفه ساخته شده است، به ارائه خدمات آیت‌الله احمدی از عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی تا تأسیس سازمان انتشارات سمت اشاره کرد و افزود: چاپ و انتشار بیش از هزار جلد کتاب با هدف مصون ماندن جامعه از رسوبات فرهنگی از مهمترین اقدامات ایشان است.

علوم ضد بشری شایسته تقدیر نیستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز بیان کرد: نکوداشت مفاخر شکرگزاری از خداوند است.

 

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه مردم ملایر علم‌دوست هستند، اظهار کرد: نکوداشت مفاخر، شکرگزاری از خدمات بندگان خداوند و شکرگزاری از خداوند است.

 

وی با قدردانی از برگزارکنندگان سومین اردیبهشت مفاخر و نکوداشت دکتر احمدی‌ تأکید کرد: امیدواریم نکوداشت مفاخر به علت تعصبات قومی، ملی و ارزش‌ها زنده بماند.

 

رئیس بنیاد بوعلی سینا با بیان اینکه در برگزاری نکوداشت برای مفاخر همدان شرمنده هستیم، خطاب به نسل جدید گفت: نسل جدید و نسل بعدی مفاخر را فراموش نکنند و این حرکت خداپسندانه را تداوم دهند.

 

وی با اشاره به مخرب بودن بعضی علوم که ضدبشری هستند، بیان کرد: آیت‌الله احمدی همواره در جستجوی علمی بوده که به سعادت، نجات و تکامل انسان‌ها کمک کند.

آیت‌الله احمدی‌ملایری؛ مایه مباهات ساکنان کوی فلسفه ایران زمین

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله احمدی‌ملایری از مقامات علمی این شهرستان را مایه برکت عرصه علمی کشور و موجب مباهات ساکنان کوی فلسفه ایران زمین دانست.

 

محمد کاظمی در مراسم تجلیل از مقام علمی علامه احمدی‌ملایری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر برگزار شد، با اشاره به سوابق علمی پربار آیت‌الله احمدی‌ملایری به بیان خدمات علمی ایشان در حوزه و دانشگاه پرداخت و به همکاری نزدیک ایشان با مرحوم علامه طباطبایی در تألیف تفسیر شریف‌المیزان اشاره کرد.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم نقش روحانیت فرهیخته و علمای صاحب اندیشه را در بالندگی فکری و علمی ایران بی‌بدیل توصیف کرد و بزرگانی چون علامه احمدی‌ملایری را از ستون‌های خیمه معرفت و آگاهی در عصر حاضر برشمرد.

 

کاظمی تواضع برخاسته از وزانت فکری و سعه صدر بی‌بدیل آیت‌الله احمدی‌ملایری را ثمره عامل بودن ایشان در کنار عالم بودن دانست و از تلاش‌ها و حمایت‌های ایشان در انجمن ملایری‌های مقیم مرکز در جهت رفع مشکلات ملایر تقدیر کرد.

 

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز در آئین نکوداشت آیت‌الله احمد‌ی‌ملایری، ایشان را شخصیتی برجسته و افتخاری بزرگ برای مردم ایران، دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه قلمداد کرد و بر لزوم بهره‌مندی از ویژگی‌های بارز ایشان در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

 

وی بیان کرد: افتخار ما این است که اگر مدافع وحی هستیم، صاحب وحی، علم را فرض کرده و در همین رابطه باید از شخصیت‌های علمی و برجسته استفاده کنیم.

 

وی دکتر احمدی را افتخاری بزرگ برای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دانست و افزود: ایشان در همه شرایط بر موضوع‌های شهرستان حتی به صورت جزئی دقت‌نظر دارد.

 

آزادیخواه با اشاره به اینکه برگزاری چندین همایش علمی می‌تواند منشأ توسعه علم و حکمت شده و ملایر قطبی شود که زاییده آن چهره‌های برجسته و فرهیخته‌ای همچون دکتر احمدی باشد، تأکید کرد: نباید به برگزاری این همایش اکتفا کنیم بلکه سالیانه چند همایش علمی باید با حضور موثر دکتر احمدی در شهرستان برگزار شود و به بهترین شکل بتوانیم از وجود ایشان بهره‌مند شویم.

انتشار ۲۰۰۰ جلد کتاب در انتشارات سمت توسط آیت الله احمدی ملایری

وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه دکتر احمدی‌ملایری از افتخارات شهرستان ملایر، استان همدان و دنیای اسلام است، گفت: ایشان برای صدور انقلاب اسلامی به جهان که مورد توجه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است، کاری کارستان کرد.

 

سیدکاظم اکرمی با اشاره به اینکه انتشارات سمت که دکتر احمدی‌ملایری رئیس آن است، دو هزار جلد کتاب دانشگاهی چاپ و در کشور توزیع کرده است، افزود: انتشارات سمت کتاب را برای فارسی زبانان و اروپایی و همینطور جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

 

وی با بیان اینکه استاد احمدی‌ملایری در کنار فعالیت‌ها از عمل غافل نبوده است، تصریح کرد: در مجلس دوم برای تغییرات بنیادین نظام آموزش و پرورش برنامه معرفی شد که نام آیت‌الله احمدی‌ملایری در صدر اسامی بود.

 

وی دکتر احمدی‌ملایری را اسلام‌شناس و آگاه به فلسفه غرب دانست و گفت: در تغییر بنیادین آموزش و پرورش کار ایشان از مبانی انسان‌شناسی گرفته شده که هدف تربیت انسان‌هایی مسلمان و میهن‌دوست بود.

 

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: برای گزینش معلمان نکات ارزنده‌ای داشت که در سند تحول نیامده است.

 

 

 

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۰:۵۵
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۰۲۹
کد خبر : ۵۸۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید