اعتراض‌ها نتیجه داد/ تصویر شیخ‌الرئیس به دفترچه‌های تأمین اجتماعی برمی‌گردد

اعتراض‌ها نتیجه داد/ تصویر شیخ‌الرئیس به دفترچه‌های تأمین اجتماعی برمی‌گردد
با پیگیری و نامه‌نگاری بنیاد بوعلی‌سینا و استانداری همدان، تصویر حذف شده بوعلی‌سینا با طراحی جدید، دوباره به روی جلد دفترچه‌های تأمین اجتماعی برمی‌گردد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ سیدتقی نوربخش مدیر عامل تأمین اجتماعی کشور در گفت‌وگوی مطبوعاتی در تاریخ یکشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۷، درباره حذف تصویر ابن سینا از جلد دفترچه های بیمه گفت: برای مدت کوتاهی تصویر ابن‌سینا از روی جلد دفترچه‌های بیمه این سازمان حذف شده و در دفترچه‌های آینده تمثال ابوعلی‌سینا با طراحی زیباتری چاپ خواهد شد.

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا؛ آیت‌الله طه‌محمدی ریاست این بنیاد در نامه‌ای که در تاریخ شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ خطاب به رئیس تأمین اجتماعی نوشته بود، با اعتراض به حذف تصویر شیخ‌الرئیس گفته بود: هر چند درباره تصاحب هویت بوعلی از سوی ترکیه از طریق مجاری دیپلماتیک اقدام شده و انتظار تصحیح می‌رود، پذیرفته نیست که در داخل کشور خودمان و در زمانه‌ای که ایران اسلامی مورد هجمه فرهنگی بی‌امان قرار گرفته؛ خودی‌ها نیز دست به خودزنی بزنند و با کارهای نسنجیده با تحریک افکار جامعه و ملت شریفی که بوعلی را فرزند بزرگ این سرزمین می‌دانند، زمینه نارضایتی عمومی را فراهم کنند. انتظار داریم سازمان تأمین اجتماعی به احترام این دانشمند و حکیم بزرگ ایرانی هرچه سریع‌تر اشتباه مذکور را تصحیح کند و تصویر شیخ‌الرئیس را به دفترچه‌های تأمین اجتماعی برگرداند. این بنیاد در نامه اعتراضی خود برای هرگونه همکاری در طراحی تصویر و سایر طرح‌های مرتبط با بوعلی‌سینا اعلام آمادگی کرده است.

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در روز پنجشنبه ۳ خردادماه ۱۳۹۷ در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان، ضمن ابراز تأسف از حذف تمثال بوعلی سینا از روی دفترچه‌های تأمین اجتماعی، گفته بود: بسیاری از کشورها نظیر ترکیه مجسمه بوعلی‌سینا را در میدان‌های شهر نصب می‌کنند و تاجیکستان روی اسکناس های خود عکس این فلیسوف و پزشک را چاپ و این شخصیت بزرگ اسلامی را برای خود مصادره می‌کنند.


عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا افزود: در این زمینه مکاتباتی با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیرکار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و خواستار پیگیری شدم که مورد توجه قرار گرفت و اقدامات لازم انجام شد.

به نظر می‌رسد حساسیت علاقه‌مندان و دوستداران ابن‌سینا و مفاخر ایران‌زمین در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی در عقب‌نشینی مسئولان تأمین اجتماعی و بازگرداندن تصویر بوعلی‌سینا تأثیر به‌سزایی داشته است.

 

 

 

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۸:۱۶
روابط عمومی وامور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۶۸۵
کد خبر : ۶۵۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید