انتشار تصحیح انتقادی کتاب «قانون» ابوعلی‌سینا به‌زودی

انتشار تصحیح انتقادی کتاب «قانون» ابوعلی‌سینا به‌زودی
مدیر روابط عمومی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌‎سینا از انتشار تصحیح انتقادی کتاب «قانون» حکیم ابوعلی‌سینا در شهریور امسال خبر داد و گفت: تصحیح انتقادی کتاب قانون در حال انجام بوده که مقداری روند آن طولانی شده و قرار است برای شهریور امسال منتشر شود.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، توکل دارائی بیان کرد: براساس کتاب‌شناسی مهدوی تعداد کتب حکیم بوعلی‌سینا ۲۲۰ جلد است که ۴۰ درصد از کتاب‌های وی چاپ شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره بوعلی‌سینا اظهار کرد: در سال
۸۸ قرار بود کلان طرح تصحیح انتقادی آثار حکمی و فلسفی ابن‌سینا توسط مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران انجام شود اما به علت تغییر مدیریت این طرح متوقف شده این در حالیست که قسمت اعظمی از بودجه این طرح جذب و کتاب‌شناسی بوعلی‌سینا نیز انجام و ۲ کتاب هم چاپ شده است.

دارائی گفت: در سال
۹۷ مسئولان مؤسسه حکمت و فلسفه ایران اعلام کردند قصد دارند این طرح را مجدداً آغاز کنند و قرار است این طرح را پیش ببرند و با توجه به اینکه بنیاد بوعلی در جریان این طرح بوده و یکی از سیاست‌های اصلی بنیاد عدم انجام موازی‌کاری است، مقرر شد انتشار آثار پزشکی ابن‌سینا توسط بنیاد بوعلی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قسمت ریاضیات کتاب شفای حکیم بوعلی‌سینا در شهریور امسال منتشر خواهد شد، افزود: کتاب شفای حکیم ابوعلی‌سینا توسط استاد عبدالله انوار به فارسی برگردانده شده است و بنیاد بوعلی توافق کرده که ترجمه قسمت ریاضیات کتاب شفا را زیرنظر این استاد انجام دهد و چاپ کند.

مدیر روابط عمومی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌
سینا با اشاره به اینکه کتاب شفای حکیم ابوعلی‌سینا دارای ۲۲ قسمت است، یادآور شد: ۲ سال گذشته قسمت موسیقی این کتاب به عنوان جوامع علم موسیقی توسط بنیاد بوعلی منتشر شد.

وی با تأکید بر اینکه گردآوری آثار چاپی و خطی حکیم دانشمند بوعلی‌سینا جزء کارهای ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: طرح گردآوری آثار چاپی و خطی حکیم دانشمند بوعلی‌سینا که شامل
۸۰۰ نسخه از آثار داخلی و خارجی بوده، گردآوری شده است که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم منتشر کنیم.

دارائی با اشاره به اینکه فاز اول گردآوری آثار چاپی و خطی بوعلی‌سینا انجام شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه آثار چاپی و خطی بوعلی‌سینا از نقاط مختلف داخلی و خارجی باید صورت گیرد متأسفانه بودجه کافی در دست نداریم و این طرح در بخش خارجی متوقف شده است اما در عرصه داخلی این طرح ادامه دارد. 

وی درباره حذف تمثال حکیم بوعلی‌سینا از روی جلد دفترچه‌های تأمین اجتماعی نیز گفت: متوجه نشدیم این کار چه علتی داشته اما به نظر می‌رسد فقط سهل‌انگاری بوده گرچه بازتاب ملی زیادی داشته است.

 

 

  

 

۴ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۳
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۸۲۵
کد خبر : ۶۶۰

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید