دنیا و جهانیان پای کلاس ابوعلی سینا بنشیند/حق بزرگ بوعلی سینا بر اهل زمین

دنیا و جهانیان پای کلاس ابوعلی سینا بنشیند/حق بزرگ بوعلی سینا بر اهل زمین
مراسم افتتاحیه اولین جشنواره طب ایرانی (طب سینوی) در مرکز همایشهای دانشگاه برگزار شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از پایگاه خبری وب دا در همدان، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان و رئیس بنیاد بوعلی‌سینا، در مراسم افتتاحیه نخستین جشنوراه طب ایرانی (سینوی) که صبح روز شنبه ۳ شهریورماه ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، با گرامیداشت مقام شامخ بوعلی‌سینا و روز پزشک گفت: بوعلی سینا برای همه کشورهای جهان شناخته شده است و این حکیم فرزانه بر اهل زمین حق بزرگی دارد.

 

آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی در نخستین جشنواره طب ایرانی با بیان اینکه دو موضوع حرکت جوهری و اتحاد عاقل و معقول از نقدهایی است که به بوعلی سینا وارد است، اظهار کرد: درخشندگی ابن سینا در فنون و علوم دیگر بیش از طب است و امروزه به برکت وجود بوعلی سیناها طبق گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماری وجود ندارد که برای درمان نیاز به خارج از کشور رفتن داشته باشد.

 

رئیس بنیاد بوعلی‌سینا ابراز امیدواری کرد که  هر سال مراسم گرامیداشت مقام بوعلی سینا و روز پزشک پرشکوهتر از سال گذشته برگزار شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیشتر نگاه‌ها به ابن‌سینا را نگاهی مادی دانست و گفت: نگاه معنوی به ابعاد زندگی بوعلی سینا بسیار مهم است زیرا روایات بسیاری در مورد توسل وی به قرآن کریم موجود است همچنین هرگاه بوعلی سینا با مشکلی مواجه می‌شد برای رفع  آن مسئله دو رکعت نماز می‌خواند.

 

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای رفع حجاب از چهره ابن سینای عزیز که مقتدای ما است، تلاش کنند، گفت: با برنامه ریزی لازم باید شرایط فراهم شود کهدنیا و جهانیان پای کلاس ابوعلی سینا بنشیند.

 

 

 

۳ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۴۱
روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از وب‌دا در همدان |
تعداد بازدید : ۱,۳۴۱
کد خبر : ۶۷۷

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید