همایش روز جهانی فلسفه و بزرگداشت حکیم هزاره‌ها، در کنار آرامگاه ابن‌سینا برگزار می‌شود

همایش روز جهانی فلسفه و بزرگداشت حکیم هزاره‌ها، در کنار آرامگاه ابن‌سینا برگزار می‌شود
همایش روز جهانی فلسفه با عنوان "بزرگداشت ابن‌سینا؛ حکیم هزاره‌ها"، با حضور دانشمندان حکمت و فلسفه ایران در روز چهارشنبه هفتم آذرماه ۱۳۹۷ در همدان برگزار می‌شود.

 

 

 

رئیس روابط‌ عمومی بنیاد بوعلی‌سینا با ذکر این مطلب افزود: این همایش را بنیاد بوعلی‌سینا با همکاری انجمن حکمت و فسلفه ایران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار می‌کند.

 

توکل دارائی افزود: این همایش از ساعت ۱۴ تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه هفتم آذرماه ۱۳۹۷، در سالن شرکت مخابرات همدان واقع در میدان آرامگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: دبیر علمی این همایش دکتر غلامرضا اعوانی عضو هیئت امناء و شورای علمی این بنیاد است و چند تن از صاحب‌نظران حکمت و فلسفه، آقایان آیت‌الله طه‌محمدی و دکتر نجفقلی حبیبی و خانم‌ها: دکتر شهین اعوانی، دکتر فرشته ندری‌ابیانه و دکتر فاطمه فنا در این آیین درباره میراث فلسفی و طبی ابن‌سینا سخنرانی خواهند کرد.

 

دارائی با اشاره به برگزاری این آیین به مناسبت روز جهانی فلسفه گفت: سومین پنج‌شنبه از ماه نوامبر به نام روز جهانی فلسفه نامگذاری شده است که هر ساله آیین‌های علمی از سوی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان در حوزه فلسفه، همایش و نشست‌های تخصصی برپا می‌شود.

 

ما نیز همه ساله در همدان با تکیه بر آراء و اندیشه‌های شیخ‌الرئیس و با حضور دانشمندان علوم فلسفی همایش علمی برگزار می‌کنیم.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، از علاقه‌مندان، صاحب‌نظران و اصحاب علم و فرهنگ برای شرکت در این آیین دعوت و اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین آیین‌هایی بتواند در ترویج حکمت و فلسفه و علوم عقلی در کشور و انتقال میراث علمی به نسل جوان و آحاد جامعه مؤثر واقع شود.

 


  

 

 

۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۱۴۸
کد خبر : ۶۹۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید