بوعلی سینا پیوند دهنده خط اسلامی و ایرانی است

بوعلی سینا پیوند دهنده خط اسلامی و ایرانی است
نماینده مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، بوعلی سینا را یکی از موسسان حکمت و فلسفه اسلامی برشمرد و گفت: بوعلی سینا پیوند دهنده خط اسلامی ایرانی است. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، مهدی سنایی در آیین گشایش جشنواره حکمت سینوی با بیان این مطلب افزود: این علامه بزرگ جهان اسلام و فلسفه اسلامی درخور و سزاوار تجلیل و تقدیر است.

 

نماینده مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، بوعلی سینا را یکی از موسسان حکمت و فلسفه اسلامی برشمرد و گفت: بوعلی سینا پیوند دهنده خط اسلامی ایرانی است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، مهدی سنایی در آیین گشایش جشنواره حکمت سینوی با بیان این مطلب افزود: این علامه بزرگ جهان اسلام و فلسفه اسلامی درخور و سزاوار تجلیل و تقدیر است.


وی با ذکر این نکته که زادگاه بوعلی سینا هزاران کیلومتر دورتر از اینجاست، بیان داشت: برای همدانیان باعث افتخار است که آرامگاه چنین مردی در همدان واقع شده است.


سنایی هم چنین اظهار داشت: از جمله ویژگی های بوعلی سینا که از چشمه فرهنگ اسلامی و ایرانی سیراب و تبدیل به یکی از چشمه های فلسفه اسلامی شده است، این است که او پیوند دهنده خط اسلامی و ایرانیست.


وی در ادامه افزودند: بوعلی سینا شخصیتی است که ویژگی های خاص او سبب می شود ملل مختلف جهان را گرد او متحد شوند. بعد از حضور اسلام در ایران شخصیت های بزرگی در ایران پرورش یافتند که بوعلی سینا یکی از آنهاست.


نماینده مردم نهاوند در خانه ملت گفت: در ایران شخصیت ها و مفاخر بسیاری داریم که شاید توجه زیادی به آنها نداریم.


او با اشاره به اتفاقی که برای سفیر ایران در ترکیه رخ داده بود، بیان داشت: بسیاری از ملل به ویژه کشورهای تازه استقلال یافته در تکاپو هستند از شخصیت هایی که به نوعی به آنها تعلق دارند هویت سازی کنند.


وی سخنان خود را اینگونه خاتمه داد: بوعلی بخشی از هویت دینی و علمی ماست و تجلیل از او خدمت به نسل جوان و گذشته و تاریخ کشور و نقش آفریندر تمدن سازیست.


جشنواره "حکمت سینوی" 20 تا 22 آبان با حضور اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه از 36 کشور جهان به میزبانی همدان در حال برگزاری است.

 

۲۰ آبان ۱۳۸۸ ۱۹:۳۵
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۳۵۶
کد خبر : ۷۱

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید