تجلیل از ۳۷ سال خدمات ارزشمند "آیت‌الله طه محمدی"

تجلیل از ۳۷ سال خدمات ارزشمند "آیت‌الله طه محمدی"

 

 

 

آیین نکوداشت استاد اخلاق، فلسفه و عرفان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس بنیادبوعلی‌سینا شامگاه جمعه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ با حضور پرشور مسئولان کشوری و لشکری، استانداران، نمایندگان و مدیران سابق، فعلی و اقشار مختلف استان همدان و به همت مجمع علما و نخبگان استان همدان مقیم تهران در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار شد.

 

* آیت‌الله طه‌محمدی یکی از چهره‌های برجسته و اثرگذار استان همدان است

آئین نکوداشت استاد اخلاق، فلسفه و عرفان "آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی" نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه جمعه با حضور پرشور مسؤولان کشوری و لشکری، استانداران، نمایندگان و مدیران سابق، فعلی و اقشار مختلف استان همدان و به همت مجمع علما و نخبگان استان همدان مقیم تهران در دانشگاه شهید رجایی تهران برگزار شد.

 

صالحی امیری:‌ آیت‌الله طه محمدی یکی از چهره‌های برجسته و اثرگذار استان همدان است که بایستی شخصیت ایشان به درستی تبیین شود.

 

به گزارش خبرنگار هگمتانه، در این آیین باشکوه که با حضور حداکثری مسؤولان و مردم برگزار شد، صالحی امیری رئیس ملی کمیته المپیک کشور اظهار کرد:‌ خداوند همه نعمت هایش را به همدانی‌ها ارزانی کرده است و این شهر به ایران هویت ملی، دینی و تاریخی داده است و در فرایند تمدنی و در فضای مردم شناسی فعلی همدان نقطه عطف تمدن ایران محسوب می‌شود.

 

صالحی امیری در این باره افزود: همدان همچون ستاره درخشانی است که همه ایرانیان از نور آن بهره می‌برند و به تعبیری خورشیدی است که همه تاریکی‌ها را کنار می‌زند و نور تابناک این سرزمین محسوب می‌شود که در این بین چهره‌ها و شخصیت‌های ممتاز همدان نیز خورشید گونه هستند که آیت‌الله طه محمدی یکی از چهره‌های برجسته و اثرگذار این دیار است که بایستی شخصیت وی به درستی تبیین و معرفی شود.

 

وی تصریح کرد: اگر امروز در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دچار مشکلات مختلفی هستیم ناشی از فاصله گرفتن ما از اخلاق و فرهنگ است که بایستی در مباحث معرفتی و اخلاقی جدی‌تر ورود پیدا کنیم چرا که نسل امروز و جوانان این کشور چشمه جوشانی هستند که تشنه معرفت و اخلاق هستند و ما باید در این زمینه بیش از پیش نقش آفرین و هویت ساز باشیم.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: برای حیات جامعه، باید با دعوت از نسل جدید برای بازگشت به اخلاق، فرهنگ و فضیلت، مبانی معرفتی و الگوهای جدید را به درستی شناسایی و معرفی کنیم و اگر چه شخصیت‌های بسیاری در کشور داریم اما متأسفانه این عزیزان در پس پرده هستند که آیت‌الله محمدییکی از این سرمایه‌های عظیم به شمار می‌رود که ضرورت دارد این سرمایه عظیم دینی، معرفتی و فرهنگی را با روش‌های خاص به نسل امروز معرفی کنیم.

 

وی فرهنگ را مقوله‌ای انسجام بخش، شخصیت ساز، هویت ساز و سازگار کننده جامعه متمدن دانست و اظهار کرد: آیت‌الله محمدی احتیاجی به برگزاری مراسم تجلیل ندارد و این ما و نسل امروز هستیم که احتیاج داریم از این نماد فرهنگی و دینی بهره ببریم.

 

وی گفت: آیت‌الله محمدی همواره ثابت کرده است نقشی محوری و وحدت آفرین در استان همدان داشته و امروز این ما هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم اسوه‌های اخلاقی، معرفتی و فرهنگی را به عنوان الگوی درست دینی به مردم و به ویژه نسل جدید معرفی کنیم.

 

صالحی امیری اضافه کرد: در جامعه امروز فردی می‌تواند نقطه عطف باشد که خود عمل گرا باشد و آیت‌الله محمدی در این زمره قرار دارد و انتظار می‌رود در معرفی و بازنمایی این شخصیت عمل گرا بیش از پیش تلاش کنیم.

 

* آیت‌الله محمدی: همواره قدردان زحمات افراد و خادمان باشید تا محبت و همدلی بین مردم استان بیش از پیش گسترش پیدا کند

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتظار برگزاری این چنین مراسمی را نداشتم، گفت: با اجرای این مراسم و حضورتان من را شرمنده خود کردید اما بایستی یادآور شوم که سنت حسنه تجلیل از خادمان مردم بسیار ارزنده است و بایستی در طول تاریخ ماندگار باشد و شما مردم و مسؤولان همدان تلاش کنید که در این عرصه الگوی کشوری باشید چرا که اجرای اینگونه مراسم موجب افزایش همدلی و همراهی در جامعه اسلامی و دوستداران اهل بیت(ع) می‌شود.

 

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در ادامه اظهار کرد: از سال ۱۳۶۱ و با حکم امام راحل مسؤولیت امامت جمعه در فامنین را پذیرفتم و اکنون با گذشت ۳۷ سال از حضورم در سنگرهای مختلف در استان همدان به عنوان یک طلبه ساده افتخار می‌کنم که در کنار مردم این دیار فرهیخته و نجیب زندگی کردم.

 

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از دوران مسؤولیت خود در استان همدان اشاره کرد و گفت: زمانی که به سمت نماینده ولی فقیه در استان منصوب شدم جایگاه شیخ حسین ابوعلی سینا در همدان مهجور مانده بود که به همت دوستان و تلاش حقیر توانستیم شخصیت علمی و دینی این اندیشمند و از مفاخر بزرگ تاریخ اسلام را در سطح منطقه و جهان احیا کنیم که در همین رابطه مفاخر و چهره‌های ماندگاری همچون میرسیدعلی همدانی نیز احیا شدند و در تلاش هستیم دِین خود را نسبت به شاعر مهجور همدان "باباطاهر" هم ادا کنیم چرا که احیای شخصیت‌های ماندگار و اثرگذار این دیار زرخیز موجب احیای دوباره هویت دینی و فرهنگی دارالمؤمنین همدان خواهد بود.

 

نماینده سابق ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اقداماتی را در همدان شروع کردیم اما متأسفانه مغفول ماند، افزود: ‌احداث مصلای بزرگ همدان یکی از آرزوهای بنده است که می‌تواند به عنوان بزرگترین مصلای غرب آسیا و با ظرفیت‌های مختلف در جهان معرفی شود که متأسفانه به دلیل برخی مشکلات اجرای آن به تأخیر افتاد که در کنار این موضوع بایستی به احداث مدرسه علمیه برادران همدان با ظرفیت دوهزار طلبه اشاره کرد که متأسفانه آن هم اجرا نشد و همچنین مدرسه علمیه خواهران همدان که علی رغم فعالیت نسبی که اکنون دارد آن طور که بایسته و شایسته بود به اهداف مورد نظر نرسید.

 

وی در پایان صحبت‌های خود خطاب به مسؤولان و نخبگان استان همدان گفت:‌ دارالمؤمنین همدان استان زرخیزی است، لذا درخواست دارم در هر جایگاه و منصبی که قرار دارید همواره قدردان زحمات افراد و خادمان باشید تا محبت و همدلی بین مردم استان بیش از پیش گسترش پیدا کند.

 

* بایستی از ظرفیت‌های آیت‌الله محمدی بهره‌های لازم و کافی را در جهت رشد فکری و معنوی جامعه ببریم

آیت‌الله سید هاشم حمیدی از علمای دینی همدانی مقیم تهران نیز در این مراسم گفت: همدان مهد شخصیت‌ها و علمای ارزشمند و برجسته‌ای نظیر مرحوم آیت‌الله حسینقلی همدانی است که هر کدام از بزرگان و علمای این سرزمین جزو مفاخر دینی، اخلاقی و فلسفی کشور و جهان اسلام محسوب می‌شوند و ارزش علم و دین را به خوبی فرا گرفتند و به مردم انتقال دادند که در این میان آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی نیز سال‌های سال در همدان حضوری پررنگ و محوری داشت و موجب وحدت و همدلی هر چه بیشتر در استان شد که جا دارد از ظرفیت‌های وی بهره‌های لازم و کافی را در جهت رشد فکری و معنوی جامعه ببریم و برگزاری این مراسم در جهت معرفی جایگاه وی ارزنده است.

 

* احیای ارزش‌ها از دغدغه‌های آیت‌الله محمدی است

نماینده مردم همدان در مجلس دهم نیز به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: شخصیت برجسته علمی و دینی آیت‌الله محمدی برای همگان روشن است و وی در طول مدت چهارده سال که مسؤولیت نمایندگی ولی فقیه در استان را بر عهده داشت به عنوان پدر معنوی همواره وحدت آفرین بود و توانست تمامی گروه‌ها و سلایق سیاسی و حزبی در استان را بدون کوچکترین چالش سیاسی و حول محور نظام و خط رهبری به خوبی هدایت کند و آرامش ویژه‌ای را در استان به وجود آورده بود.

 

امیر خجسته در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌ها و دلسوزی‌های آیت‌الله محمدی شاهد تسریع در توسعه استان همدان بودیم و زیرساخت‌هایی نظیر فرودگاه، راه آهن و آزادراه و بسیاری از اقدامات و فعالیت‌ها در استان نتیجه پیگیری و اهتمام وی به موضوعات توسعه‌ای استان همدان است.

 

وی در ادامه بیان کرد: وی همواره یار و یاور مظلومان در استان است و در برخی موارد که در حق عده‌ای از مسؤولان و مدیران جفا می‌شد بدون معطلی حمایت می‌کرد و فضای استان را آرام می‌کرد و همواره بر لزوم وحدت و همگرایی زیر چتر ولایت فقیه تأکید دارد و حضور پرشور مردم و مسؤولان سابق و فعلی استان با گرایش‌های مختلف سیاسی در مراسم پاسداشت ایشان خود گواه این موضوع است.

 

امیر خجسته با تأکید بر اینکه احیای ارزش‌ها همواره از دغدغه‌های آیت‌الله محمدی است، گفت: وی در بین مردم از مقبولیت و جایگاه بالایی برخوردار است و سخنرانی‌های وی در نماز جمعه شهر همدان بسیار عامه پسند و دلنشین بود و توانست در طول مدت مسؤولیت خود به عنوان سرباز امین ولایت اقدامات ماندگار و اثرگذاری را در استان همدان به یادگار بگذارد و ما مسؤولان نیز وظیفه داریم به عنوان نمایندگان مردم از تلاش‌های آیت‌الله محمدی به بهترین نحو ممکن تقدیر و تشکر کنیم.

 

* از محضر ایشان آموختم همیشه به مخالفان و دوستان احترام بگذارم

استاندار اسبق همدان نیز به نمایندگی از مجمع استانداران همدان در این مراسم اظهار کرد: استان همدان دارای ظرفیت‌های بی بدیلی در حوزه‌های مختلف است و وجود اندیشمندان و مفاخر علمی و دینی در این سرزمین، نمونه بارزی از این ظرفیت‌ها به شمار می‌رود که در این میان شخصیت برجسته علمی، دینی و فلسفی آیت‌الله طه محمدی یکی از این مهمترین موضوعات و نکات ارزشمند استان همدان است که بایستی به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

احمد خرم در ادامه گفت: ۲۷ سال پیش در همدان با آیت‌الله طه محمدی آشنا شدم و در هر دیدار نکات ارزشمندی از وی یاد گرفتم و این استاد اخلاق را نماد صداقت، راستی و مردانگی می‌دانم و به جرأت می‌توانم بگویم مردانگی را از آیت‌الله محمدی آموختم.

 

وی در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله محمدی پرداخت و گفت: آیت‌الله محمدی شخصیت برجسته‌ای در حوزه اخلاق و معرفت هستند که هم زیبایی اخلاقی دارد و هم زیبایی افکار دارد و هرگز اهل خشونت نیست و از محضر وی آموختم همیشه به مخالفان و دوستان احترام بگذارم و به یاد دارم زمانی که ابوعلی سینا در شهر خودش مظلوم مانده بود و چراغش در همدان فروغی نداشت با اقدامات و فعالیت‌های جدی وی، افکار و اندیشه‌های علمی و دینی ابوعلی سینا جان تازه‌ای گرفت و احیا شد.

 

 

 

 

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۱۳
روزنامه هگمتانه؛ دوشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸؛ روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۴۳۵
کد خبر : ۷۱۹

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید