احیای مجدد جایزه ابن‌سینا در "اخلاق در علم"/بیشترین مشارکت از سوی ایران انجام شود

احیای مجدد جایزه ابن‌سینا در "اخلاق در علم"/بیشترین مشارکت از سوی ایران انجام شود

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری ایسنا، کتر احمد جلالی سفیر ایران در یونسکو و عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه در دوران گذشته در مقاطعی به جایزه علمی ابن سینا بی‌توجهی شده است، توضیح داد: یونسکو در سال ۲۰۰۲ یک جایزه علمی تحت عنوان "ابن سینا" راه‌اندازی کرد که دارای مصوبه کنفرانس عمومی یونسکو بوده و از دو منظر اهمیت دارد؛ اول آن‌که اسم ابن سینا بر روی این جایزه گذاشته شده و دیگر آن که این جایزه به حوزه اخلاق در علم اختصاص یافته است.

وي از احیای مجدد این جایزه خبر داد و تأکید کرد: انتظار می‌رود بیشترین مشارکت برای این جایزه از طرف کشور ما انجام شود. همچنین لازم است در این زمینه همکاری جدی بین وزارت علوم و وزارت بهداشت شکل بگیرد تا بتوانیم موضوع توجه جمهوری اسلامی ایران به اخلاق در علم را به دنیا نشان دهیم.

 

عضو هیئت امنای بنیاد بوعلی‌سینا جایزه فوق را با پرستیژترین جایزه علمی اخلاق در دنیا توصیف و خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت و شخصیت‌های دانشگاهی حوزه علوم پزشکی، بر روی موضوع اخلاق در علم تمرکز خوبی داشته، اما این تلاش‌ها نهادینه نشده و امیدوارم بتوانیم ضمن احیای این جایزه،  شاهد کسب آن توسط دانشمندان ایرانی باشیم.

به گزارش وبدا، جلالی در پایان با اشاره به ثبت اثر تاریخی "ربع رشیدی" در حافظه جهانی، افزود: اخیرا قطعنامه‌ای در مورد هزار و هفتصد و پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه جندی شاپور اهواز در یونسکو تصویب شد که در سایه این قطعنامه، کشور ما باید بزرگداشت این دانشگاه را برگزار کند.

 

 

 

۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵
خبرگزاری ایسنا؛ شنبه ۱۳ مردادماه ۱۳۹۷ - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۱,۴۵۴
کد خبر : ۷۴۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید