تشریح ویژگی نشان حکیم هزاره‌ها، اهدایی به برندگان جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا

تشریح ویژگی نشان حکیم هزاره‌ها، اهدایی به برندگان جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا
فردا با حضور رئیس جمهوری، نشان حکیم هزاره‌ها به برندگان جوایز بین‌المللی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سنا اهدا می‌شود.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا و دبیر کمیته اطلاع رسانی جشنواره حکمت سینوی باذکر این مطلب در توضیح ویژگی‌های این نشان گفت: نشان طلایی حکیم هزاره‌ها مزین به تصویر حکیم بزرگ ایران و جهان جناب شیخ‌الرئیس است که برگرفته از طرح اولیه استاد ابوالحسن صدیقی است.


توکل دارائی اضافه کرد: عنوان حکیم هزاره‌ها به خط کوفی طراحی شده در روی این نشان قرار دارد و با وجود عناصر کم تصویری، چیدمان حساب شده نوشته‌ها به همراه تصویر بوعلی‌در عین سادگی، باعث ایجاد یک اثر هنری فاخر شده است.


دبیر کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره حکمت سینوی اضافه کرد: عنوان جایزه بنیاد بوعلی‌سینا و سال اهدای آن به دو زبان فارسی و انگلیسی در دو سوی تصویر شیخ جانمایی شده است.


دارائی خاطر نشان کرد: این نشان در یک قاب، همراه با پلاک که بر روی آن شناسنامه جایزه و نام دریافت کننده آن حک شده، قرار دارد.


رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل توضیح داد: آیه 269 سوره بقره درباره حکمت و شعر معروف منتسب به شیخ با عنوان دل گرچه در این بادیه بسیار شتافت دربالای شناسنامه نشان درج شده است.


دارائی اضافه کرد: همچینین بر روی پلاک شناسنامه جایزه، اهداف اهدای آن، بسترسازی شناخت و انتشار آثار بوعلی‌سینا، تشویق پژوهشگران و مراکز علمی و فرهنگی برای خلق آثار برجسته، تعمیق و گسترش حوزه‌های علمی مرتبط با شیخ‌الرئیس و پرداختن به اهم مسایل و موضوعات جامعه بشری، ذکر شده است وی هم چنین افزود: نام دریافت کننده اثر و علت دریافت آن نیز در دو سطر پایانی شناسنامه درج شده است.



شهرام عظیمی

وی در پایان گفت: این نشان و سایر طراحی های جشنواره حکمت سینوی شامل پوستر،  سربرگ، طراحی‌های شهری، دکور آیین‌های مختلف و آرم جایزه بین‌المللی را شهرام عظیمی هنرمند برجسته و نام‌آور همدانی طراحی کرده است.




۲۱ آبان ۱۳۸۸ ۲۱:۱۴
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۸۲۳
کد خبر : ۸۲

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید