نشست مجازی «روز بزرگداشت ابوعلی سینا» در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود

نشست مجازی «روز بزرگداشت ابوعلی سینا» در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری مهر؛ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نشست مجازی «روز بزرگداشت ابوعلی سینا» را شنبه یکم شهریور ماه به مناسبت پاسداشت مقام علمی این حکیم برجسته ایرانی از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ برگزار می‌کند.

 

حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ نجفقلی حبیبی رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی، حسین کلباسی اشتری و قاسم پورحسن اعضای هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی، چهره‌هایی اند که در این نشست مجازی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

 

شیخ‌الرئیس، ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا که به «ابن‌سینا» مشهور است، از نوابغِ بی‌مانندی است که خاک دانشمندپرورِ ایران، او را چون گوهری بی‌بدیل به جهان و تمدن بشری نمایانده است. ابن‌سینا در ماه صفر سال ۳۷۰ هجری قمری در قریه اَفشَنه از توابع بخارا به دنیا آمد و پس از طیّ عمری پنجاه و هشت ساله در نخستین جمعه ماه رمضان المبارک سال ۴۲۸ در همدان درگذشت. او از بیست و یک‌سالگی به تألیف و تصنیف مشغول شد و متجاوز از ۲۰۰ کتاب و رساله درباره مطالب گوناگون علمی و فلسفی و ادبی و دینی، به زبان فارسی و عربی، به رشته تحریر درآورد که خوشبختانه بیشتر آنها تا امروز مانده و در دسترس طالبان و اهل تحقیق و تتبّع قرار دارد.

 

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه «اسکای روم انجمن» به نشانی https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher با فشردن گزینه«میهمان» در این نشست مجازی شرکت داشته باشند.

 

همچنین این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2 نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

 

 

۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۵۲
خبرگزاری مهر؛ جمعه ۳۱ مردادماه ۱۳۹۹ - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۹۹۵
کد خبر : ۸۳۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید