«تاشکند» میزبان همایش بین‌المللی میراث گرانبهای «ابوعلی سینا»

«تاشکند» میزبان همایش بین‌المللی میراث گرانبهای «ابوعلی سینا»
همایش بین‌المللی ویدیویی با موضوع «ابوعلی سینا- افتخار ازبکستان و میراث گرانبهای جهانی» در شهر تاشکند برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا به نقل از خبرگزاری فارس در تاشکند، همایش بین‌المللی ویدیویی با موضوع «ابوعلی سینا- افتخار ازبکستان و میراث گرانبهای جهانی» در شهر تاشکند برگزار شد.

 

این همایش بین‌المللی ویدیویی به مناسبت روز 16 آگوست، هزار و چهلمین سالگرد تولد ابوعلی سینا دانشمند و طبیب برجسته برگزار و توسط بنیاد اجتماعی ابوعلی ابن سینا سازماندهی شده است.

 

در این همایش بین‌المللی نمایندگان دفتر ریاست جمهوری ازبکستان، مجلس عالی، حزب دموکراتیک «ملی تیکلانیش»، آژانس امور جوانان، موزه دولتی تاریخ ازبکستان، دانشگاه ملی، دانشگاه خاورشناسی، دانشگاه «ویست‌مینیستر»، دانشگاه دولتی پزشکی ابو علی سینا، انیستیتوی خاورشناسی ابو ریحان بیرونی، کارشناسان برجسته آلمان، بلژیک، فرانسه، اسرائیل، هند، ترکیه و ازبکستان شرکت کردند.

 

دانشمندان در این همایش ضمن سخنرانی بر اهمیت آموزش میراث غنی ابو علی سینا، لزوم سازگاری آن با علم روز و نیازهای زندگی تاکید کردند. 

 

در پایان همایش بین‌المللی ویدیویی بیانیه ای صادر شد و در آن بر اهمیت علمی و فرهنگی و سیاسی، ضرورت حمایت دولتی و تامین مالی فعالیت علمی و پژوهشی مبنی بر آموزش میراث علمی ابو علی سینا و همچنین تشدید فعالیت در زمینه چاپ کتاب‌ها، مقالات، کتاب‌های درسی برای موسسات آموزش عالی، توسعه و مدرن شدن پایه‌های مادی و فنی بنیاد اجتماعی «ابو علی سینا»، توسعه روابط علمی و فرهنگی مبنی بر تحکیم پتانسیل علمی و فرهنگی و گردشگری و سیاسی و اعتبار ازبکستان تاکید شده است.

 

 

 

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱
خبرگزاری فارس؛ سه‌شنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۹ - روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۷۱۸
کد خبر : ۸۵۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید