اعوانی: 20 رساله از ابن سینا آماده چاپ است

اعوانی: 20 رساله از ابن سینا آماده چاپ است
رئیس پژوهشگاه حکمت و فلسفه ایران گفت: 20 رساله از ابن سینا آماده چاپ است که امیدواریم هرچه زودتر این رسالات برای دسترسی اندیشمندان منتشر شود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، غلامرضا اعوانی رئیس پژوهشگاه حکمت و فلسفه ایران در آیین اختتامیه جشنواره حکمت سینوی که صبح امروز در سالن شهدای فرهنگی استانداری همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت و تاثیر ابن سینا بر فلاسفه غرب و اسلامی گفت: یکی از این تاثیرات، منشا تعریف جوهر در دکارت، اسپینوزا و لایپمیت‌زو، ابن سینا بوده است.


وی همچنین تاکید کرد: اولین فیلسوفی که در تاریخ، فلسفه الهیات را به کار برده شیخ‌الرئیس بوده است.


اعوانی که به عنوان دبیر علمی این همایش در جشنواره حکمت سینوی حضور داشت، در ادامه به ارائه گزارشی در مورد جشنواره حکمت سینوی پرداخت و گفت: حضور حدود 38  اندیشمند خارجی و ارائه بیش از 100 مقاله خارجی و ایرانی نشان از کیفیت بالای این جشنواره دارد.


رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: اهمیت بوعلی در آثار وی بوده است، اما متاسفانه باید اعلام کنم که امروز 38 درصد از آثار او هنوز یک بار هم چاپ نشده است که باید اقدامی سریع برای انتشار این کتاب‌ها صورت گیرد.


این استاد فلسفه دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: الان 20 رساله از ابن سینا آماده چاپ است که امیدواریم هرچه زودتر این رسالات برای دسترسی اندیشمندان منتشر شود.


اعوانی در پایان بر داوری دقیق و تخصصی برای انتخاب برگزیدگان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: هویت فرهنگی ایران به فکر و اندیشه است و برای احیای این تمدن باستانی باید کوشش همگانی صورت گیرد.

 

۲۲ آبان ۱۳۸۸ ۱۴:۱۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۴۸۴
کد خبر : ۸۸

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید