بیانیه پایانی جشنواره حکمت سینوی

 
بیانیه جشنواره حکمت سینوی

به‌نام خداوند جان و خرد
من یؤت الحکمه فقد اوتی خیراً کثیراً    
                                        (بقره 269 )

بیانیه پایانی 1

حجت‌الحق؛ شیخ‌الرئیس، بوعلی‌سینا دانشمند پرافتخار ایران و مقدم حکما و اطباء در ادوار اسلامی؛ و از متفکران ودانشمندان عالی‌قدر جهان است.


نقش این نابغه مسلم تاریخ در پیشرفت و تعالی دانش جهانی به گونه‌ای تابناک، پایدار و مداوم است که پس از هزار سال، میراث گرانسنگ او هم‌چنان طالبان حکمت و معرفت را سیراب می‌کند و به عنوان الگوی ماندگار پیوند و همبستگی دانش و معنویت، درس‌آموز محافل علم و فضیلت اندوزی است.


از سوی دیگر پرتو خیره‌کننده تأثیر عالمان و متفکران حوزه تمدن اسلام و ایران فراتر از زمان و مکان تا دوردست‌های آینده به گونه‌ای تابیده است که تأمل درباره روحیه، شیوه نگرش و میراث پرارزش آنان می‌تواند فضای فکری و معنوی دنیای امروز را نشاط و غنایی در خور ببخشد و پیش‌برنده علم و فرهنگ در جهت بهبود کیفیت زندگی باشد.


براین اساس، در پایان آیین نخستین دوره اهدای جایزه بین‌المللی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، به منظور آغاز شایسته برای دریافت امروزینِ آموزه‌های عالمانِ عرصة فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، بر اساس موافقت و مساعدت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تسریع در اجرای طرح جامع گردآوری، تصحیح، ترجمه و انتشار آثار بوعلی‌سینا، پژوهشکده حکیم هزاره‌ها مطابق با ضوابط و مقررات مربوط، توسط بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا تأسیس می‌شود.


امید است این اقدامات ارزنده به عنوان پیامد نیکوی جشنواره حکمت سینوی، برکات شایسته‌ای در توسعه و تعمیق دانشِ هم‌بسته با معنویت داشته باشد.


 

۲۲ آبان ۱۳۸۸ ۱۶:۳۲
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۷۳۱
کد خبر : ۹۰

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید