جایزه ابن سینا برای اخلاق در علم به دانشمند چینی اهدا شد

جایزه ابن سینا برای اخلاق در علم به دانشمند چینی اهدا شد
سومین جایزه ابن سینا برای اخلاق در علم بعد ازظهر جمعه 27 آذر در مراسمی در سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به وسیله "مارسیو باربوزا" قائم مقام مدیرکل این سازمان به پرفسور "کی یو رنزونگ" دانشمند چینی اهدا شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا به نقل از ایرنا، این جایزه که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، هر دو سال به دانشمندانی از کشورهای مختلف تعلق می‌گیرد.

 

جایزه ابن سینا برای اخلاق در علم در سال 2003 به یک دانشمند کانادایی و در سال 2006 به یکی از شخصیت های علمی عمان داده شد.

 

"حسین نادری منش " معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اهدای این جایزه با قرائت پیام دکتر کامران دانشجو وزیر علوم کشورمان تاکید کرد:ابن سینا در عین اینکه خاستگاهی ایرانی دارد نه تنها به ایران و جهان اسلام بلکه به تمامی بشریت تعلق دارد.

 

وی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و سال نو میلادی اخلاق را از آموزه های پیامبران الهی و بویژه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و اله دانست.

 

در این پیام همچنین بر لزوم پرهیز از هر گونه آپارتاید علمی و ضرورت قرار گرفتن دانش در مسیر خدمت به صلح تاکید شده است.

 

محمد رضا مجیدی سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو نیز در سخنانی با اشاره به اینکه این بار این جایزه به یک دانشمند آسیایی تعلق گرفته است گفت اهدای جوایز قبلی به دانشمندانی از غرب و جهان عرب و اهدای جایزه سوم به یک دانشمند آسیایی تقویت کننده و تاکیدی بر اهمیت تنوع فرهنگی است.

 

"کی یو رنزونگ" برنده سومین جایزه ابن سینا برای اخلاق در علم یک استاد سرشناس در رشته اخلاق زیستی بشمار می رود.

 

وی نایب رییس کمیسیون اخلاق وزارت بهداشت چین، استاد و رییس آکادمی علمی در مرکز اخلاق زیستی دانشگاه پزشکی پکن، استاد افتخاری موسسه فلسفه چین و عضو گروه مبارزه با ایدز سازمان ملل است.

 

جایزه اخلاق در علم 4

 

"رنزونگ" بدلیل انجام تحقیقاتی در خصوص مسائل اخلاق زیستی و حساس کردن عامه مردم به این مسائل یکی از چهره های علمی در چین و در سطح جهان محسوب می شود و نقطه نظرات وی در مسائل اخلاق زیستی از سوی سیاستمداران نیز دنبال شده است. از وی تاکنون 20 کتاب و 280 مقاله در خصوص مسائل اخلاقی منتشر شده است.

 

۲۹ آذر ۱۳۸۸ ۰۹:۵۸
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۹۵۱
کد خبر : ۹۳

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید