اعوانی، ولایتی و امام جمعه همدان اعضای جدید هیأت امنای بنیاد بوعلی‌سینا شدند

اعوانی، ولایتی و امام جمعه همدان اعضای جدید هیأت امنای بنیاد بوعلی‌سینا شدند
3 عضو حقیقی هیأت امنای بنیاد بوعلی‌سینا با حکم رئیس هیأت امنا منصوب شدند.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، با اشاره به این مطلب گفت: پس از اتمام حکم 3 ساله، 3 تن از اعضای حقیقی هیأت امنای این بنیاد، دکتر علی‌اکبر ولایتی برای یک دوره 3 ساله دیگر به عنوان عضو حقیقی ابقا شد و حکم ایشان توسط دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنا ابلاغ شد.


هم‌چنین پس از پایان دوره عضویت آقایان دکتر عبدا... انوار و حجت‌الاسلام دکتر علی شیخ الاسلامی، آقایان دکتر غلامرضا اعوانی و آیت‌ا... غیاث‌الدین طاها محمدی به عنوان دو عضو جدید منصوب شدند.


توکل دارائی اضافه کرد: 9 عضو حقوقی، 3 عضو حقیقی و رئیس بنیاد اعضای هیأت امنا را تشکیل می‌دهند که بر پایه اساسنامه مصوب پانصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعیین راهبردها، سیاست‌ها و خط مشی و حدود فعالیت و تصویب برنامه‌های کلان و نظارت عالی بر فعالیت‌ها از جمله وظایف این هیأت می‌باشد که ریاست آن بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


دارائی یادآور شد که رؤسای فرهنگستان‌های علوم و علوم پزشکی و رؤسای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد ایران‌شناسی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان فرهنگی، تربیتی ملل متحد (یونسکو) و استاندار همدان اعضای حقوقی این بنیاد به شمار می‌روند.


وی با اشاره به اساسنامه بنیاد، شناخت و بزرگداشت مقام و شخصیت علمی و فرهنگی ابوعلی‌سینا، معرفی آثار، رساله‌ها و کتاب‌های وی و معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران را از اهداف و وظایف این بنیاد برشمرد و گفت: برگزاری همایش حکیم هزاره‌ها به مناسبت هزارمین سال وفات شیخ‌الرئیس در شهریور سال 86 و نیز برگزاری جشنواره حکمت سینوی و اهدای جوایز 5 گانه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا در آبان ماه 88 در راستای عمل به اهداف بنیاد و ایجاد انگیزه در پژوهشگران جوان و تکریم دانشمندان، اهل علم و فیلسوفان عالی‌قدر انجام گرفته است که جایزه بین‌المللی بازتاب وسیعی در محافل علمی و آکادمیک داخل و خارج از کشور داشته است.


رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا افزود: تصحیح آثار انتقادی شیخ‌الرئیس، ایجاد گنجینه اسناد و رسایل بوعلی‌سینا و مکتب سینوی از طریق گردآوری میکروفیلم، کپی و ... تأسیس پژوهشکده حکیم هزاره‌ها و چندین برنامه مهم دیگر در دستور کار این بنیاد قرار دارد که با حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی استانداری همدان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت دانشمندان صاحب نام در حال انجام است.


دارائی در پایان اظهار امیدواری کرد شناخت و معرفی فلسفه و حکمت شیخ‌الرئیس از طریق این بنیاد و در شهر آرامگاه این استوانه دانایی سهم مؤثری در ترویج خرد و دانایی و نهضت علمی کشور ایفا نماید.

 

 

۱۲ بهمن ۱۳۸۸ ۱۵:۰۰
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۵۹۴
کد خبر : ۹۴

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید