گزارش جشنواره حکمت سینوی منتشر می شود

گزارش جشنواره حکمت سینوی منتشر می شود
گزارش جشنواره حکمت سینوی در قالب مجله‌ای 90صفحه‌ای به زودی منتشر می‌شود.

 

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت: این گزارش شامل آیین‌های  رونمایی، گشایش، پایانی، مصاحبه مطبوعاتی، مصاحبه‌های صاحب‌نظران و عکس‌های همایش خواهد بود.


توکل دارائی افزود: گزارش دو سخنرانی دکتر غلامرضا اعوانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در آیین رونمایی با عنوان "قدر ابن‌سینا را هنوز نشناخته‌ایم" و "صاحب‌نظران برجسته ایرانی برندگان جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی را انتخاب کرده‌اند". و دو سخنرانی از پروفسور زلفی‌گل با عنوانین "توجه به نخبگان، جامعه را به قدرت و توسعه می‌رساند" و "گزارش شورای هماهنگی هیأات‌های داوری و گروه‌های علمی" در این مجله منتشر می شود.


وی افزود: همچنین دو سخنرانی از یوسف شاه‌حسینی رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا و دبیر جشنواره حکمت سینوی با عناوین "مردی جاری در زمان" و "همدان ه نام بوعلی پنج جایزه بین‌المللی اعطاء می‌کند" و سخنرانی استاندار سابق همدان و رئیس ستاد برگزاری جشنواره حکمت سینوی با عنوان "به میزبانی حکیمان افتخار می‌کنیم" نیز در این مجله ارایه شده است.


دارائی تصریح کرد: سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمود احمدی‌نژاد با عنوان "ابن‌سیناها نقطه اشتراک بشری هستند" و دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای بنیاد بوعلی‌سینا با عنوان "گامی بلند برای صیانت از شیخصیت ابن‌سینا" به همراه پیام‌های برگزیدگان جایزه بین‌المللی بنیاد بوعلی‌سینا و سخنرانی دکتر علی‌اکبر ولایتی برنده جایزه پزشکی بوعلی‌سینا درباره جامعیت و نقش شیخ‌الرئیس در تمدن اسلامی در این گزارش آورده شده است.


سخنرانی‌های دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره "تحکیم تفکر عقلانی در تمدن اسلامی توسط ابن‌‌سینا" و دکتر مهدی سنایی، نماینده نهاوند با عنوان "بوعلی پیوند دهنده تمدن ایرانی، اسلامی" نیز در این گزارش ذکر می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: ده‌ها عکس از آیین‌های مختلف جشنواره حکمت سینوی که توسط آقایان کاظم صلواتی، حسین الوندی، مهرداد حمزه، علی‌اکبر بیک‌زاده و سعید اشتری از عکاسان صاحب نام همدانی تهیه شده است، زینت‌بخش فصل پایانی این گزارش‌نامه خواهد بود.


دارائی در پایان اشاره کرد: مقالات نشست‌های علمی جشنواره حکمت سینوی در سه مجلد جداگانه با عنوان حکمت و فلسفه، طب سنتی و نامه سیدجمال بهار سال آینده به بازار عرضه می شود.


 

۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ۲۱:۰۶
روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا |
تعداد بازدید : ۲,۶۶۴
کد خبر : ۹۶

ارسال نظر


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.

همدان - بنای آرامگاه بوعلی‌سینا - ساختمان اداری بنیاد بوعلی‌سینا

 ۹۸۸۱۳۸۲۶۳۲۵۰+ -  ۹۸۸۱۳۸۲۷۵۰۶۲+

info@buali.ir

برای دریافت پیامک‌های بهداشتی در زمینه طب سینوی، کلمه طب را به شماره ۳۰۰۰۱۸۱۹ ارسال کنید